۰
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵

منتظریم احمد احمدی بمیرد، پیام تسلیت بدهیم

احمد احمدي وضعيت نامناسبي از نظر جسمي و معيشتي دارد و با اينكه عمر دست خدا است اما امكان دارد با اين وضعيت يكي از همين روزها خبر درگذشتش را بشنويم؛ آنوقت حتما مي‌خواهيم مانند بسياري از هنرمندان موسيقي مقامي‌مان كه رفتند از درگذشتشان ابراز تاسف كرديم، پيام تسليت بدهيم.
دو سال از وعده‌هاي مسئولان براي رسيدگي به وضعيت احمد احمدي خواننده در قيد حيات موسيقي مقامي كهكيلويه و بويراحمد و ممسني مي‌گذرد اما در اين مدت نه تنها وی بر اثر فقر مالي بينايي‌اش را از دست داده بلكه وضعيت جسمي و معيشتي‌اش نامناسب‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سعيد اسلامي‌نژاد پژوهشگر موسيقي كهكيلويه و بويراحمد درباره احمد احمدي گفت: احمد احمدي يكي از دو خواننده تاثيرگذار معاصر حوزه موسيقي كهكيلويه و بويراحمد و ممسني است كه مولف نيز بوده و مردم اين مناطق همچنان مقام‌هايي چون "كاكا جوني" و "دل غرودار" از وي را به خاطر دارند و زمزمه مي‌كنند. البته تا چند سال پيش گمان مي‌رفت كه اين خواننده پيشكسوت در قيد حيات نباشد كه انتشار خبر زنده بودن وي باعث خوشحالي موسيقي‌شناسان و همچنين مردم اين مناطق شد.

اين پژوهشگر موسيقي نواحي در ادامه افزود: خود من با اينكه در حوزه موسيقي كهكيلويه و بويراحمد فعال بوده‌ام گمان مي‌كردم ايشان فوت كرده‌اند تا اينكه در جريان انتشار آلبومي از موسيقي اين منطقه و قيد كردن عنوان "زنده‌ياد" در مقدمه روي جلد آن، از طريق دوستان در جريان واكنش خانواده احمد احمدي قرار گرفتم و متوجه شدم اين پير آواز مقامي خوشبختانه در قيد حيات است.

وي همچنين تصريح كرد: زماني كه از زنده بودن احمد احمدي خبردار شدم از ناحيه چشمانش دچار مشكل شده بود و من تلاش‌هايي را براي معالجه او انجام دادم. حتي از دست اندركاران فرهنگي نيز استمداد طلبيدم اما متاسفانه آنها کاری نکردند و پير آواز كهكيلويه و بويراحمد و ممسني به دليل فقر مالي بينايي‌اش را از دست داد.

اسلامي‌نژاد ادامه داد: حدود دو سال قبل نيز پس از اینکه از همیاری مسئولان محلی ناامید شدم او را به دست‌اندركاران برگزاری هفتمين جشنواره موسیقی نواحی معرفي كردم كه سرانجام به اين جشنواره نيز دعوت شد. با توضيحاتي كه دست‌اندركاران جشنواره نواحي ارائه كردند اين يقين را برايم به وجود آوردند كه هم از مقام اين خواننده تاثيرگذار تجليل خواهند كرد و هم اينكه به وضعيت نامناسب معيشتي وي رسيدگي خواهند كرد اما متاسفانه هيچ يك از اين اتفاقات رخ نداد.

اين پژوهشگر موسيقي كهكيلويه و بويراحمد و ممسني گفت: حالا دو سال از آن صحبت‌ها گذشته و وضعيت احمد احمدي كه سرمايه موسيقي مقامي كشورمان محسوب مي‌شود نامناسب‌تر از گذشته شده و در طول اين مدت هيچ كاري از سوي دست اندركاران صورت نگرفته است. حتي در مورد عملي كردن طرح تكريم هنرمندان درباره او نيز اقدامي نشده و در كمال ناباوري هنوز هم وقتي پيگير وضعيت پرونده‌اش مي‌شوم مي‌گويند هنوز شرايط‌اش بررسي نشده است.

وي تاكيد كرد: احمد احمدي وضعيت نامناسبي از نظر جسمي و معيشتي دارد و با اينكه عمر دست خدا است اما امكان دارد با اين وضعيت يكي از همين روزها خبر درگذشتش را بشنويم؛ آنوقت حتما مي‌خواهيم مانند بسياري از هنرمندان موسيقي مقامي‌مان كه رفتند از درگذشتشان ابراز تاسف كرديم، پيام تسليت بدهيم.

اسلامي نژاد در پایان گفت: احمد احمدي را اگر امروز هم دريابيم بسيار دير شده است. اميدوارم دست اندركاران امر قبل از اينكه زمان از دست برود و بخواهند از رفتن اين خواننده پيشكسوت نيز ابراز تاسف كنند حركت مثبتي در حق او انجام دهند و قدرش را در زمان حياتش بدانند.
کد مطلب: 29525
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *