۰
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۷

فرگوسن اعلام بازنشستگی کرد

شرایط سلامتی می‌تواند دلیل اصلی بازنشستگی فرگوسن باشد. او از سال ۲۰۰۴ با مشکلات قلبی دست و پنجه نرم می‌کند و در تابستان پیش رو باید خود را به تیغ جراحان بسپارد. جالب این که فرگوسن در فوریه گذشته تاکید کرده بود شرایط سلامتی تنها دلیل قابل تصور برای بازنشستگی او از دنیای مربی‌گری می‌تواند باشد.
سرآلکس فرگوسن در پایان فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر برای همیشه با دنیای مربیگری خداحافظی می‌کند. او "اکنون" را "زمان مناسبی برای گرفتن این تصمیم" دانست. رسانه‌های انگلیس از دیوید مویس، سرمربی کنونی اورتون به عنوان جایگزین پیرمرد اسکاتلندی یاد می‌کنند.

 فرگوسن که در بازی با وست برومویچ برای آخرین بار هدایت شیاطین سرخ را بر عهده خواهد داشت گفت: تصمیم بازنشستگی را به سادگی نگرفتم.

هواداران یونایتد آخرین بار در بازی برابر سوانسی این فرصت را دارند تا با مربی بزرگ خود در ورزشگاه اولدترافورد خداحافظی کنند.

فرگوسن ادامه داد: با این همه برای من مهم آن بود که باشگاه را در بهترین شرایط ممکن ترک کنم. فکر می‌کنم همین اتفاق هم افتاده است.

توانایی بازیکنان و همچنین ساختار باشگاه از ادامه موفقیت‌های منچستریونایتد پس از فرگوسن سخن می‌گویند. یونایتد در حال حاضر یکی از بهترین مراکز تمرینی را در سرتاسر جهان در اختیار دارد. همچنین ورزشگاه اولدترافورد از بهترین ورزشگاه‌های فوتبال دنیاست.

فرگوسن در بیانیه خداحافظی‌اش از اعضای خانواده‌اش به خاطر عشق و پشتیبانی آن‌ها از او قدردانی کرد گفت: خوشحال می‌شوم در آینده به عنوان مدیر و سفیر باشگاه مشغول به کار باشم. کلمات نمی‌توانند بیانگر میزان قدردانی من از خانواده‌ام باشند. فرگوسن در کنار قدردانی از همسرش کتی، از تمام بازیکنان کنونی و پیشین خود به خاطر رفتار حرفه‌ای‌شان و قهرمانی‌های فراموش ناشدنی تشکر کرد. او از خانواده گلیزرها هم به خاطر حمایت از خود در دوران مربی‌گری در یونایتد تشکر کرد.

جوئل گلیزر فرگوسن را یک مربی رویایی و شخصیتی فوق‌العاده خوانده بود. او گفته بود اشتیاق پیرمرد به موفقیت و مسئولیتش در قبال باشگاه بی‌نهایت قابل توجه است. عصر سه‌شنبه در مرکز تمرینی منچستر مسابقه‌ی گلف میان تیم مربیان و برخی از بازیکنان برپا بود. در آنجا برای نخستین بار خبر بازنشستگی فرگوسن اعلام شد.

پیرمرد ۷۱ ساله با ۲۶ سال سابقه کار در منچستریونایتد پیش از آخرین بازی شیاطین سرخ برابر چلسی گفته بود که هنوز به مربی‌گری فکر می‌کند: با اطمینان می‌گویم در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای رفتن ندارم. او بیستمین قهرمانی تاریخ باشگاه یونایتدها را آغاز یک دهه موفقیت‌آمیز دیگر دانسته بود. ۱۳ عنوان از مجموع ۲۰ قهرمانی یونایتدها در دوران مربی‌گری فرگوسن رقم خورد.

شرایط سلامتی می‌تواند دلیل اصلی بازنشستگی فرگوسن باشد. او از سال ۲۰۰۴ با مشکلات قلبی دست و پنجه نرم می‌کند و در تابستان پیش رو باید خود را به تیغ جراحان بسپارد. جالب این که فرگوسن در فوریه گذشته تاکید کرده بود شرایط سلامتی تنها دلیل قابل تصور برای بازنشستگی او از دنیای مربی‌گری می‌تواند باشد.

سرآلکس فرگوسن در سال ۱۹۸۶ هدایت شیاطین سرخ را بر عهده گرفت و از همان سال این باشگاه را به نامی بزرگ در دنیای فوتبال تبدیل کرد. ۱۳ قهرمانی در لیگ برتر، ۵ قهرمانی در جام حذفی، ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بخشی از عنوان‌هایی است که شیاطین سرخ زیر نظر فرگوسن به دست آورده‌اند.

بر اساس اعلام مجله آمریکایی فوربس، منچستریونایتد در حال حاضر ارزشمندترین باشگاه دنیاست.
کد مطلب: 29535
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *