۰
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۴
عارف:

رعايت خط قرمزها در مذاكره با آمريكا ضروري است

کاندیدای احتمالی انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوال چرا اصلاح طلبان مذاکره با آمریکار را مطرح کرده اند، گفت: ما مخالف مذاکره نیستیم اما باید خط قرمزهای انقلاب رعایت شود و آنچه که برای مذاکره با آمریکا بسیار مهم است داشتن شرایط مذاکره است.
به گزارش مهر، محمد رضا عارف بعد از ظهر چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ با حضور دانشجويان دانشگاه كردستان اظهار داشت: رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خود دیدگاهشان را درباره مذاکره با آمریکا مشخص کرده است ما مخالف مذاکره نیستیم اما باید خط قرمزهای انقلاب رعایت شود و آنچه که برای مذاکره با آمریکا بسیار مهم است داشتن شرایط مذاکره است و ما بر این باوریم زمانی باید با هر کشوری از دنیا مذاکره کرد به شرطی که شرایط در حوزه قدرت فراهم باشد و بتوانیم به دفاع از حقوق خود و منافع ملی بپردازیم.
یکی دیگر از دانشجویان با بیان اینکه مشکل کردستان در حوزه سیاسی و مذهبی است و نه مباحث توسعه ای از عارف خواست که دیدگاهش در رابطه با حضور مدیران غیر بومی در ادارات استان را بیان کند و وی در پاسخ به این سوال با اشاره به اینکه شایسته سالاری بدون محدودیت قومی و فرهنگی در گزینش افراد برای پست های مختلف مورد توجه است، بیان کرد: به یقین مدیران بومی شناخت بیشتری برای رفع مشکلات دارند و می توانند در بدنه مدیریتی استان مثمر ثمر باشند.
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه همواره نگاه یکسان به قومیت و فرهنگ های مختلف در گزینش افراد برای پست های مختلف مورد توجه است، بیان کرد: به یقین مدیران بومی شناخت بیشتری بر مشکلات استان دارند و کردستان در حال حاضر قریب به ۷۵ هزار دانشجو دارد که حضور آنها استفاده از مدیران غیر بومی را غیر ضروری می کند.
وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید چه برنامه ای برای اشتغال فارغ التحصیلان دارید، ادامه داد: نرخ بیکاری در کشور بسیار بالا است و یکی از مشکلات اصلی کشور اشتغال است که باید نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی که دو برابر متوسط کشوری است با ایجاد یک میلیون شغل در سال به عنوان یکی از برنامه های اصلی برای رفع این مشکل مورد توجه قرار گيرد.
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی کردستان توجه به حوزه گردشگری است چرا که ظرفیت و پتانسیل بالای در این حوزه وجود دارد که متاسفانه هيچ گونه توجهي براي تقويت زیر ساخت ها و امکانات لازم برای بهره گیری از آن صورت نگرفته است.
عارف یکی دیگر از جهت گیری ها برای رفع مشکل اشتغال را کار آفرینی و ایجاد زمینه لازم برای فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: تلاش ما بر این است که نرخ بیکاری کشور یکی رقمی شود و دغدغه اشتغال دانشجویان که به حق است رفع شود.
این کاندیدای احتمالی در پاسخ به سوال یک دانشجویی کردستانی مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی دارد، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین برنامه های وی در صورت موفق شدن در تشکیل دولت مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده چرا که وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر بسیار نگران کننده است.
عارف با انتقاد به اینکه رشوه گیری اشکار شده، بیان کرد: یکی پرونده هایی که باید بررسی شود پرونده سه هزار میلیاردی توماني اختلاس در كشور است که در قانون نیز ظرفیت بسیار خوبی برای مبارزه با فساد اقتصادی درشت وجود دارد.
یکی دیگر از دانشجویان ضمن انتقاد از مردمی شدن مسئولان در ایام نزدیک به انتخابات از وی در رابطه با جراتش برای نجات کشتی به گل نشسته مملکت پرسید، عارف در پاسخ به اين سوال گفت: باید بر اساس واقعیت ها حرکت شود تا به نتیجه رسید در صورتی دید بدبینانه و یا سیاه نمایی و سفید نمایی شود امکان مواجه شدن با مشکل و برطرف کردن آن سخت می شود.
وی با اشاره به اینکه در دهه نخست انقلاب امنیت لازم در کشور و به ویژه کردستان وجود نداشته و فضا برای کار کردن فراهم نبود، گفت: بر خلاف تصور استان های مرکزی و غیر مرزی کشور نیز زیاد توسعه یافته و پیشرفته نیستند و در فاصله نه چندان دور از این استان ها می توان فقر و محرومیت را به طور نمایان نظاره کرد.
عارف با تاکید بر این که نگاه درجه بندی به مردم و قومیت ها باید اصلاح شوند بیان کرد: چیزی بهتر از خوشبینی نمی تواند این مشکل را برطرف سازد لذا باید در انتخابات حضور جدی داشت و فردی که قانون را اجرا می کند انتخاب کرد تا حقوق اقلیت ها و قومیت های مختلف را در نظر داشته باشد.
کد مطلب: 29589
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *