۰
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۷

ابوترابی خروجی ائتلاف 5 گانه، متکی تمکین نمی‌کند

باهنر، آل‌اسحاق و حجت‌الاسلام پورمحمدي به انتخاب حجت‌الاسلام ابوترابي فرد راي دادند اما احتمالا متکي به اين انتخاب راي نداده است. اينکه متکي به ساز و کار ائتلاف پايبند نباشد به خودش مربوط می‌شود.
محمد رضا باهنر دبير کل جامعه اسلامي مهندسين و عضو ائتلاف پنجگانه درباره انتخاب ابوترابي فرد به عنوان گزينه نهايي اين ائتلاف گفت: در نهايت مجموعه ائتلاف پنجگانه اصولگرايان تصميم گرفته‌اند که ابوترابي فرد را به عنوان گزينه نهايي ائتلاف در انتخابات رياست جمهوري معرفي کنند.

وي افزود: با توجه به اينکه ائتلاف پنجگانه ابوترابي فرد را به عنوان گزينه نهايي معرفي کرده است بنده در انتخابات رياست جمهوري ثبت نخواهم کرد.

باهنر درباره تاثير نظرسنجي‌ها در انتخاب گزينه نهايي ائتلاف پنجگانه اظهار داشت: متاسفانه اعتقاد دارم نظرسنجي‌ها دير شروع شده بود و نمي‌توانيم نسبت به آن نظر سنجي استناد کنيم.

پورمحمدی: من هم ثبت نام نمی‌کنم
حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفي پور محمدي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ در پي انتخاب حجت‌الاسلام "محمد حسن ابوترابي فرد" به عنوان خروجي ائتلاف اکثريت اصولگرايان گفت: همانگونه که تعهد کرده بوديم تا با تصميم جمعي به يک نظر مشترک برسيم، اکنون براي وفاي به عهد، پاسداري از اخلاق، رسيدن به وحدت و خواسته مقام معظم رهبري و رقم زدن حماسه سياسي اين تصميم را اتخاذ کرديم.

این عضو ائتلاف پنج‌گانه با بيان اينکه اميدواريم اين تصميم اولين گام اميدبخش و وحدت آفرين باشد اعلام کرد: هيچ يک از چهار نفر ديگر ائتلاف پنجگانه اصولگرايان در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ثبت نام نخواهند کرد.
 
ابهام در وضعیت متکی
حجت‌الاسلام موسي پور درباره برخي اظهار نظرها که حاکي از مخالفت اطرافيان منوچهر متکي و برخي ديگر از اعضاي ائتلاف پنج‌گانه با انتخاب حجت‌الاسلام ابوترابي فرد به عنوان گزينه نهايي ائتلاف اکثريت اصولگرايان دارد اظهار داشت: طي تفاهم اعضاي ائتلاف پنج‌گانه ابوترابي فرد به عنوان گزينه نهايي ائتلاف انتخاب شد.

دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان ادامه داد: اعضاي ائتلاف اکثريت، تفاهم کرده بودند که خروجي واحد داشته باشند و تصميمي هم که گرفته شده با نظر اکثريت اعضا بوده است اما اينکه متکي به ساز و کار ائتلاف پايبند نباشد به خودش مربوط می‌شود.

وي تصريح کرد: اظهارات مطرح شده در رسانه‌ها از نزديکان و هواداران اعضاي ائتلاف پنج‌گانه بوده و اگر خود اعضاي ائتلاف نظراتي را مطرح کنند مي‌تواند مستمر باشد.

حجت‌الاسلام موسي پور تصريح کرد: باهنر، آل‌اسحاق و حجت‌الاسلام پورمحمدي به انتخاب حجت‌الاسلام ابوترابي فرد راي دادند اما احتمالا متکي به اين انتخاب راي نداده است.

وي درباره برخي اظهار نظرها مبني براينکه انتخاب گزينه نهايي ائتلاف شب گذشته در حضور آيت‌الله مهدوي کني انجام شده است خاطر نشان کرد: شب گذشته جلسه‌اي با جامعه روحانيت مبارز انجام شده است اما درباره انتخاب فرد نهايي بحثي صورت نگرفته و براي انتخاب خروجي نهايي ائتلاف امروز بعدازظهر تصميم گرفته شده است.
کد مطلب: 29630
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *