۰
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۶

کدخدایی: کسانی که تبلیغات زودرس می‌کنند بی‌تقوا و فاقد صلاحیتند

امروز شاهد نوعی «خودشیفتگی» در برخی افراد هستیم كه خود را برای ورود به هر صحنه‌ای اصلح می‌دانند و پیش از آنكه ثبت نام كنند و صلاحیت آنها احراز شود، به تبلیغات زودهنگام و طرح شعارهای غیر واقع می‌پردازند.

سخنگوی شورای نگهبان با تأكید بر شرایط روشن داوطلبان ریاست‌جمهوری در اصل 115 قانون اساسی گفت: فردی كه بر خلاف مصالح ملی، با دشمنان این ملت و نظام و كسانی كه به صراحت می‌گویند نظام اسلامی را قبول ندارند، ملاقات می‌كند، باید خودش ببیند آیا واجد شرط «رجل مذهبی و سیاسی» هست؟!

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، عباسعلی كدخدایی در همایش مسئولان دفاتر و هیئت‌های نظارت بر انتخابات گفت: از مهم ترین شرایط ریاست‌جمهوری كه شورای نگهبان باید آن را احراز كند «تقوا» است. وقتی فردی تبلیغات زودهنگام و غیر قانونی و شعارهای خلاف واقع می دهد، علناً نشان می‌دهد كه واجد این شرط نیست.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر اعضای شورای نگهبان، ناظران و مسئولان برگزاری انتخابات گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات، برای نظام اسلامی مصونیت ایجاد می‌كند.

كدخدایی ضمن مقایسه اجمالی نظام انتخاباتی در ایران و كشورهای مدعی لیبرال دموكراسی گفت: مردم با حضور فراگیر در انتخابات و ثبت نصاب‌های قابل توجه در میزان مشاركت، اعتماد خود را به نظام نشان می‌دهند.

نمره اول در میزان مشارکت انتخاباتی در جهان را داریم

وی افزود: به یقین می‌توانیم بگوئیم نمره اول در میزان مشاركت انتخاباتی را در جهان داریم و در هیچ كشوری مردم بدین صورت پای صندوق های رأی حاضر نمی‌شوند.

عضو هیأت مركزی نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تأكید بر اینكه افراد باید شرایط خود را با ملاحظه این میزان از رشد ملت ایران، بسنجند و ببینند آیا می‌توانند داوطلب ریاست جمهوری در چنین كشوری باشند، گفت: حضور انتخاباتی در ایران از هر جهت باید بر اساس تكلیف الهی باشد. همان‌طور كه مردم با ملاحظه تكلیف الهی در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند، افراد نیز باید با انگیزه الهی، داوطلب حضور در رقابت‌های انتخاباتی بشوند. زیرا اگر برای رضای الهی در این راه وارد شوند، دیگر مسائل و مشكلات هم مرتفع خواهد شد.

كدخدایی با تأكید بر شرایط روشن داوطلبان ریاست‌جمهوری در اصل 115 قانون اساسی گفت: فردی كه بر خلاف مصالح ملی، با دشمنان این ملت و نظام و كسانی كه به صراحت می‌گویند نظام اسلامی را قبول ندارند، ملاقات می‌كند، باید خودش ببیند آیا واجد شرط «رجل مذهبی و سیاسی» هست؟!

سخنگوی شورای نگهبان گفت: كسانی كه شعارهای غیر واقع یا حتی مغایر با شئونات اسلامی می‌دهند، آیا می‌توانند واجد شرط تقوا و مروج مذهب رسمی كشور باشند؟!

چرا نظام اسلامی باید هزینه های شعارهای انتخاباتی کاندیداها را بدهد

وی گفت: برخی شعارها شاید برای جذب چند رأی، مناسب به نظر برسد اما باید دید این شعارها اصلاً‌ قابلیت اجرا دارد! چرا نظام اسلامی باید هزینه آن را بپردازد. ‌اگر فردی شعارها و برنامه‌های غیر قابل اجرا می‌دهد تا نظر چند نفر را به خود جلب كند، نشان می‌دهد كه اساساً «مدیر و مدبر» نیست و بنابراین باید خودش هزینه آن را بپردازد.

كدخدایی، با تأكید بر لزوم داشتن برنامه برای همه ابعاد زندگی گفت: وقتی فردی برای یك سفر عادی برنامه‌ریزی می‌كند اما برای اداره كشور هیچ برنامه‌ای ندارد، طبیعی است كه واجد شرایط برای احراز صلاحیت نخواهد بود. زیرا نمی‌توان سرنوشت كشور را به او سپرد.

بر خلاف مشی «خودبازدارندگی» سیاسیون در اوائل انقلاب امروز شاهد «خودشیفتگی» افراد هستیم

وی افزود: برخلاف اوائل انقلاب كه افراد با نوعی «خودبازدارندگی» از ورود به عرصه پرهیز می كردند، امروز شاهد نوعی «خودشیفتگی» در برخی افراد هستیم كه خود را برای ورود به هر صحنه‌ای اصلح می‌دانند و پیش از آنكه ثبت نام كنند و صلاحیت آنها احراز شود، به تبلیغات زودهنگام و طرح شعارهای غیر واقع می‌پردازند.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برخی از ضعف های قانون انتخابات گفت: به ویژه در بحث تبلیغات، قانون انتخابات ضعف‌هایی دارد در حالی كه امروزه با ابزارها و امكانات تبلیغاتی جدید مواجه هستیم.

كدخدایی با تأكید بر رعایت قانون در امر بررسی صلاحیت‌ها و نظارت بر انتخابات گفت: با وجود ضعف‌هایی كه قانون انتخابات دارد، شورای نگهبان تمام سعی خود را برای انجام وظایف به كار خواهد بست.

کد مطلب: 29722
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *