۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۸
خلیل ابولیلی:

رژيم صهيونيستي عامل حمله به مرزبانان مصري است

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: نیروهای وابسته به رژیم صهیونیستی عامل حمله به مرزبانان مصری هستند.
خلیل ابولیلی در گفتگوی زنده با شبکه تلویزیونی العالم از غزه درباره درخواست های مردمی برای بازگشایی گذرگاه رفح گفت: مقامات مصری و دستگاه های امنیتی این کشور بر اساس اطلاعاتی که درباره هویت عاملان حمله به مرزبانان مصری داشتند، گذرگاه رفح را باز کردند. این گذرگاه به صورت کامل باز خواهد شد. این مسئله اثبات می کند ساکنان غزه هیچ ارتباطی با حمله به مرزبانان مصری ندارند و تنها رژیم صهیونیستی مسئول حمله زشت تروریستی به مصری ها است.
مسئله طبیعی این است که فلسطینیان و مصری ها از طریق گذرگاه های رسمی روابط تجاری و انسانی داشته باشند. دلیل وجود تونل ها در غزه به دلیل محاصره نوار غزه بوده است. در صورتی که رژیم گذشته مصر تعامل عادی با فلسطینیان در غزه داشت، آنان به این کار دشوار روی نمی آوردند. ملت فلسطین در این منطقه محاصره شده بود و باید به هر نحوی از این محاصره خارج می شد.
وی افزود: ارتباط مقامات فلسطینی و مصری پس از حادثه حمله به مرزبانان مصری ادامه دارد و دولت فلسطین آمادگی کامل خود را برای بازداشت جنایتکاران واقعی اعلام کرده است. دولت فلسطین امنیت مصر را امنیت خود می داند. مقامات مصری به خوبی به مواضع اسماعیل هنیه نخست وزیر قانونی فلسطین در این زمنیه به خوبی واقف هستند.
کد مطلب: 2988
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *