۰
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵

تکذیب افت جایگاه ایران در اوپک

از نظر ما، کف قیمت بازار جهانی نفت 100 دلار است و قیمتهای بالای 100 دلار از نظر ایران در شرایط فعلی، منطقی و منصفانه است.
وزیر نفت با نامطلوب ارزیابی کردن قیمتهای فعلی نفت در بازار جهانی، سقوط جایگاه نفتی ایران در اوپک را رد کرد و گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران، 100 دلار کف قیمت نفت در بازار جهانی است.

قاسمی امروز در گفتگو با مهر درباره ارزیابی ایران از وضعیت قیمت نفت در بازارهای جهانی در آستانه برگزاری اجلاس اوپک گفت: در حال حاضر وضعیت قیمت نفت در بازار مورد انتظار نبوده و روند قیمتها را مطلوب ارزیابی نمی کنیم.

وزیر نفت در پاسخ به این سئوال مهر که از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران قیمت مطلوب برای نفت خام چه نرخی است؟ تصریح کرد: از نظر ما، کف قیمت بازار جهانی نفت 100 دلار است و قیمتهای بالای 100 دلار از نظر ایران در شرایط فعلی، منطقی و منصفانه است.

این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه همواره همزمان با فرارسیدن فصل تابستان یکسری نوسانهای قیمتی برای نفت خام پیش بینی می شود، تصریح کرد: در این دوره از سال به طور مرسوم قیمت جهانی طلای سیاه، دستخوش تغییرات و نوسانات متعدد قیمتی خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در اجلاس پیش روز اوپک باید درباره وضعیت قیمت جهانی نفت چاره جویی شود، تاکید کرد: بر این اساس، ایران با سایر اعضای اوپک درباره قیمتهای فعلی نفت و نوسانهای آینده مذاکره خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سقوط جایگاه نفتی ایران در سازمان اوپک را به رتبه پنجم تایید می کنید؟ توضیح داد: افت تولید نفت ایران را به هیچ وجه تایید نمی کنیم و این موضع صحت ندارد.

قاسمی با یادآور اینکه هم اکنون ایران از نظر ظرفیت تولید دومین کشور اوپک پس از عربستان سعودی است، خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه هم با بهره برداری از چندین طرح جدید ظرفیت تولید نفت خام ایران افزایش بیشتری می یابد.

کد مطلب: 29973
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *