۰
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۳

عضو جامعه روحانیت: هاشمی فراجناحی است

هر فردی به نظام بیاندیشد جاذبه هاشمی او را به سمت خود می‌كشد/هیچ پست و مقامی به شخصیت هاشمی چیزی اضافه نمی‌كند/ نمره هاشمی مثبت است/ احمدی نژاد همچنان می خواهد با ایجاد حواشی دیگران را سرگرم و از مسائل اصلی كشور غافل كند.
عضو جامعه روحانیت مبارز تاكید كرد: من معتقدم به این دلیل كه آیت الله هاشمی شخصیتی فراجناحی است، هر فردی كه به انقلاب، نظام و مدیریت كشور بیندیشد جاذبه هاشمی او را به سمت خود خواهد كشید.

سید رضا اكرمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص كاندیداتوری آیت الله هاشمی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان كرد: آیت الله هاشمی چه رئیس جمهور باشد چه نباشد یكی از اركان اساسی و شناسنامه نظام است كه هیچ پست و مقامی بر شخصیت او اضافه نخواهد كرد.

وی افزود: هر فردی كه منصف باشد می داند كه هاشمی ۵۲ سال برای نظام همواره در صحنه بود و بیش از دو سوم عمر خود را صرف خدمت به كشور كرده است.

اكرمی با اشاره به اینكه البته نباید هاشمی را فردی معصوم و مبرا از اشكال دانست، تصریح كرد: اگر بخواهیم سوابق هاشمی در انقلاب، دوران جنگ، دو دوره ریاست جمهوری، حضور در خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را مورد بررسی قرار دهیم قطعا نمره ایشان مثبت خواهد بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاكید بر اینكه همه پذیرفته اند كه حضور هاشمی در عرصه انتخابات شور جدیدی را به صحنه آورده است، گفت: نباید فراموش كرد كه اگرچه پیش از آمدن آیت الله هاشمی حرف هایی مطرح بود اما پس از اعلام حضور ایشان باید به گونه دیگری نسبت به این مساله اظهار نظر كرد.

وی ادامه داد: من معتقدم به این دلیل كه آیت الله هاشمی شخصیتی فراجناحی است، هر فردی كه به انقلاب، نظام و مدیریت كشور بیندیشد جاذبه هاشمی اورا به سمت خود خواهد كشید.

اكرمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص كاندیداتوری مشایی نیز گفت: به نظر می آید باید نسبت به داوطلبان انتخابات حوصله كنیم تا نتایج ثبت نام ها توسط شورای نگهبان اعلام شود در این صورت می توان نسبت به این مسائل اظهار نظر كرد.

وی در واكنش به اظهارات مشایی كه روز ثبت نام اعلام كرد ادامه دولت احمدی نژاد را برای خود تكلیف می داند، گفت: اگر مشایی این حرف را با آگاهی گفته باشد قطعا به ضرر او خواهد بود چراكه به دلیل عدم رعایت قانون و بداخلاقی های موجود هیچ فردی مهر مقبولیت بر كارنامه احمدی نژاد نخواهد زد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حضور احمدی نژاد در كنار مشایی نیز گفت: قرار نیست همه چیز در قانون موجود باشد یك انسان به خوبی متوجه می شود كه رئیس دولت كه مجری انتخابات است باید بی طرف عمل كند، حضورش در كنار یك كاندیدای خاص چه وضعیتی پیدا می كند بنابراین به نظر می رسد احمدی نژاد همچنان می خواهد با ایجاد حواشی دیگران را سرگرم و از مسائل اصلی كشور غافل كند.

اكرمی در پایان در خصوص ثبت نام چهره های متعدد در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز گفت: با وجود اینكه در قانون انتخابات قانون احزاب پیش بینی شده و در مجلس نیز به تصویب رسیده است متاسفانه در عمل احزاب قانونی كه با برنامه و مرامنامه باشند نداشتیم و تشكیل حزب ها و تشكل ها در آستانه انتخابات به شكل هیاتی انجام می شود كه ثبت نام ۶۸۶ نفر در انتخابات این دوره نشان از جای خالی احزاب در انتخابات است.
کد مطلب: 29986
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *