۰
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۲

آموزش و پرورش واردکننده شد!

دبیرسندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران از توان تولید ۲۰ هزار تن کاغذ تحریر در کشور خبر داد و گفت: واردات کاغذ موردنیاز کتب درسی توسط آموزش و پرورش در واقع حمایت از شرکت‌های خارجی و دور زدن تولید داخلی است.
به گزارش ایسنا، طاهر شبیری با انتقاد از تصمیم وزارت آموزش و پرورش درباره خرید کاغذهای تحریر خارجی برای چاپ کتاب‌های درسی سال ۹۳-۹۲ گفت: این اقدام وزارت آموزش و پرورش برخلاف تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی است وعواقب چنین تصمیم‌های باعث بروز بحران در صنعت چوب و کاغذ شده و برای این صنعت ایجاد مشکل در تولید داخل می‌کند.

وی افزود: در سال حماسه اقتصادی تصمیم مسئولان آموزش و پرورش برای واردات ۵۰ میلیون دلار کاغذ مفهومی جز خارج ساختن سرمایه ارزی کشور، نادیده گرفتن همت ملی و انتقال اشتغال و تثبیت شغل برای شرکت‌های بیگانه خارجی ندارد.

وی گفت: صنایع تولید داخلی همچون شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با دارا بودن ظرفیت‌های بسیار مناسب و تولید محصولاتی برابر با استانداردهای لازم می‌تواند همچون گذشته نیاز چاپ کتاب‌های درسی کشور را با قیمت و کیفیت بسیار مناسب برطرف و آن‌را در اختیار فرزندان این مرز و بوم قرار دهد.

او با درخواست از نمایندگان مجلس برای پیگیری این موضوع گفت: در شرایط تشدید تحریم‌های نظام سلطه و مشکلات تهیه مواد اولیه انتظار می‌رود تا هماهنگی لازم برای حمایت از تولید داخلی در سازمان‌ها و ارگان‌های کشور وجود داشته باشد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا گفت: کاغذ تحریر در داخل کشور فقط در سال ۹۲ با تامین و تخصیص مواد اولیه و مورد نیاز حداقل ۲۰ هزار تن قابلیت تولید دارد. بنابراین انتظار می‌رود تا مسئولان موضوع خرید کاغذ از شرکت‌های خارجی و واردات بی‌رویه کاغذ را پیگیری کنند.
کد مطلب: 30094
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *