۰
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۱
اتحادیه عرب:

کرسی سوریه هنوز به معارضان واگذار نشده

دبیر کل اتحادیه عرب در عقب نشینی از مواضع پیشین این اتحادیه در قبال سوریه تأکید کرد که معارضان هنوز کرسی سوریه در این اتحادیه را از آن خود نکرده‌اند و جایگاه دمشق در این اتحادیه محفوظ است.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الشرق»، «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب در حاشیه همایش «رسانه‌ای عربی» در دبی تأکید کرد با وجود اینکه معارضان حکومت سوریه در نشست دوحه به عنوان نماینده سوریه حاضر شده بودند اما اتحادیه عرب هنوز کرسی سوریه را به معارضان واگذار نکرده است.
العربی با اشاره به تعلیق عضویت سوریه در اتحایه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ گفت: تصمیم گرفته شده تا سوریه از مشارکت در نشست‌های اتحادیه محروم شود اما سوریه یکی از کشورهای موسس اتحادیه عرب است و جایگاهش در این اتحادیه محفوظ است.
دبیر کل اتحادیه عرب تأکید کرد که بعد از تشکیل ائتلاف معارضان اتحادیه اعلام کرد در صورتی که معارضان موفق شوند حکومت تشکیل دهند می‌توانند کرسی سوریه را اشغال کنند اما آنها تا کنون حکومت تشکیل نداده‌اند و با وجود اینکه در نشست دوحه سخنرانی کرده‌اند اما به نشست‌های دیگر اتحادیه عرب دعوت نمی‌شوند.
این عقب نشینی اتحادیه عرب در مواضعش نسبت به سوریه در حالی صورت گرفته که مسکو و واشنگتن به توافق رسیده‌اند که نشستی تحت عنوان ژنو ۲ در ماه ژوئن با حضور سوریه برگزار کنند.
کد مطلب: 30126
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *