۰
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۲

واکنش مشایی به خبر رد صلاحیت: به حماسه فکر کنید

مشایی با بیان این‌که من شخصا ستاد انتخاباتی ندارم، گفت: ستاد مردمی در مورد انتخابات شوراها به مسوولیت آقای شیخ‌الاسلامی تشکیل شده است که در حال حاضر برنامه‌های خود را توسعه داده‌اند و برای انتخابات ریاست جمهوری هم فعالیت می‌کنند.
به گزارش ایسنا، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که ستاد تشکیل شده مردمی است، و من اطلاعات ریز از نحوه فعالیت آن ندارم، خاطرنشان کرد: من شخصا ستادی نداشتم و آقای احمدی‌نژاد هم ستاد نداشته‌اند.

وی با بیان این‌که همه مردم و مسوولان باید بستر انتخابات پرشور در حد حماسه بزرگ، مطابق تاکید مقام معظم رهبری را فراهم کنیم، افزود: برخی این سوال را مطرح می‌کنند که بحران، فتنه و آشوب به پا می‌شود، اما این حرف بی‌پایه و اساس و برخلاف جهت مصالح ملت است. چون ما به حماسه فکر می‌کنیم.

مشایی در جواب سوالی درباره شایعات اخیر در مورد ردصلاحیت خود، گفت: این بحث جدیدی نیست و ماه‌ها است که این حرف را می‌زنند.

وی ادامه داد: در مورد صلاحیت خودم و هرکس باید بگویم طرح بحث رد صلاحیت‌ها اصالت ندارد،این دیدگاه نگاه منفی در راستای تحقق حماسه سیاسی است و نباید به این شایعات توجه کنیم. بلکه باید به جنبه‌های مثبت تاکید داشته باشیم.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد، تاکید کرد: باید برخلاف برخی منویات دشمنان در داخل و خارج به حماسه فکر کنیم و از حماسه حرف بزنیم

وی ادامه داد: برخی از روی نادانی و جاهلی و برخی به خاطر منافع خود و منافع گروهی‌شان صحبت‌هایی می‌کنند که امیدواریم هوشیار شوند و در جهت خلق حماسه بزرگ در کنار ملت بزرگ ایران گام بردارند.

مشایی در جواب این سوال که گفته می‌شود انتخابات پیش رو به شکل دو قطبی بین شما و آقای هاشمی برگزار خواهد شد، گفت: من چنین نگاهی به انتخابات ندارم و خیلی حساس نیستم که رقیب من در انتخابات چه کسی است.

وی با تاکید بر این‌که برای من فرقی ندارد که رقیبم در انتخابات کیست، افزود: من به شکل ایجابی و اثباتی وارد عرصه انتخابات می‌شوم، پس با نگاه به رقیب وارد این عرصه نشده‌ام.

وی در جواب سوالی مبنی بر این‌که اگر رد صلاحیت شوید، چه واکنشی نشان خواهید داد، گفت: بارها جواب این سوال را داده‌ام و ما باید در همه بحث‌ها و همه مسوولیت‌ها در چارچوب قانون عمل کنیم. پس هرکاندیدایی انتقاد، ایراد و نظری دارد، باید از مسیر قانونی پیگیری کند.

مشایی با تاکید بر این‌که ما دوست داریم مردم در صحنه انتخابات فعال باشد، خاطرنشان کرد: نگاه ما این است که هر فرد ایرانی در انتخابات یک ستاد باشد و هر خانه‌ای یک ستاد خواهد بود.
وی در جواب این سوال که آیا به همراه رییس جمهور در سفرهای استانی حضور خواهید داشت، با توجه به این شائبه حضور شما تخلف انتخاباتی به حساب می‌آید، پاسخ داد: ممکن است همراه رییس جمهور به سفرهای استانی بروم، البته ما در چارچوب قانون عمل می‌کنیم و هرجا قانون مجاز بداند و در صورتی که لازم باشد، اقدام خواهیم کرد، پس برخلاف قانون حرکتی نخواهیم کرد، البته قانون به معنای واقعی، نه برداشت‌های افراد از آن.

مشایی باتاکید بر این‌که قانون صریح و روشن و قابل استدلال است، تصریح کرد: ما هیچ نیازی نمی‌بینیم حتی از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

وی با اشاره به این‌که مردم ما بیدار هستند و سابقه طولانی در برپایی حماسه دارند، اظهار کرد: ملت ما با آگاهی‌شان نسبت به گذشته و شرایط ملی، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی با خلق یک حماسه نشان خواهند داد که شرایط آینده کشور را فقط و فقط مردم تعیین می‌کنند.

وی در جواب این سوال که شعار انتخاباتی شما چیست، گفت: هنوز شعاری ندارم.

مشایی در رابطه با این‌که پس زنده باد بهار که شعار شما نیست، گفت: زنده باد بهار را به عنوان شعار انتخاباتی مطرح نکردیم و آقای احمدی‌نژاد از دو سال پیش در مجامع بین‌المللی از آن استفاده می‌کند، تا امام و منجی انسان را با عنوان بهار به دنیا معرفی کنیم و این براساس آموزه‌های دینی ما از امامان است.

مشایی با اشاره به این‌که بعد از سخنرانی ۲۲ بهمن رییس جمهور عده‌ای زنده باد بهار به عنوان شعار انتخاباتی تعبیر کردند، گفت: تا به حال به این موضوع فکر نکرده بودیم، اما عده‌ای اصرار دارند که زنده باد بهار شعار انتخاباتی است، پس اگر این اصرار وجود دارد، ما چرا باید مخالفت کنیم، چون بهار می‌تواند زمینه‌ای برای حماسه بزرگ در کشور باشد.

مشایی در جواب سوالی مبنی بر این‌که آیا با حضور شما مشکلات مردم برطرف خواهد شد، گفت: مهم‌ترین دلیل حضور من در عرصه انتخابات حل مشکلات مردم بوده است و معتقدم آنچه امروز در جامعه جاری است، در حد مطلوب ملت ایران نیست و با آن فاصله زیاد دارد، چون ملت ایران شایسته سطح بهتری از زندگی هستند.

وی در ادامه گفت: فردا در شب آرزوها همان دعایی را می‌کنم که آقای احمدی‌نژاد در سفرهای استانی برای ملت ایران دارند، پس دعا می‌کنم ملت بزرگ ایران را تمام دنیا با نام عزتمندی در جهان بشناسند و در بالاترین سطح زندگی قرار بگیرند تا بتوانیم در شرایطی باشیم که شایسته پیام‌رسانی به جهان در مورد مکتب‌مان باشیم.

مشایی با اشاره به تاریخ پرفراز و نشیب ایران،یادآورشد: قله‌های بلندی به نام ایران در تاریخ ثبت شده است و از حیث تمدنی ایران به عنوان یک برند به حساب می‌آید و این موقعیت خوبی برای ملت ماست.

مشایی تصریح کرد: الان زندگی ما با آنچه که براساس جایگاه تاریخی‌مان باید در آن باشیم، فاصله زیادی دارد و یکی از اصلی‌ترین اهداف من برای ورود به عرصه انتخابات، رسیدگی به این موضوع است.
کد مطلب: 30230
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *