۰
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۲

نود درصد هزینه‌های جشن فردوسی را بخش خصوصی داده

در این بزرگداشت ها به دنبال سیاه لشگر نیستیم بلکه این بزرگداشت ها را با همکاری وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی برگزار کرده ایم و به دنبال تکریم ارزش های فرهنگی هستیم و گرنه به راحتی میتوانستیم سالن را پر کنیم.
رییس سازمان میراث فرهنگی در پی سوالات مکرر خبرنگاران درباره هزینه های برگزاری جشن بزرگداشت فردوسی گفت: دنبال هزینه ها نباشید بلکه باید خوشحال باشید که چنین جشن و بزرگداشتی در این سطح برگزار شده است و این اطمینان را به شما می دهم که ۹۰ درصد هزینه های این جشن را بخش خصوصی تامین کرده و مابقی آن مربوط به سازمان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریف ملک زاده در جمع خبرنگاران مراسم بزرگداشت فردوسی گفت: در این بزرگداشت ها به دنبال سیاه لشکر نیستیم بلکه این بزرگداشت ها را با همکاری وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی برگزار کرده ایم و به دنبال تکریم ارزش های فرهنگی هستیم و گرنه به راحتی میتوانستیم سالن را پر کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری تاکید کرد: تا زمانی که ما در سازمان هستیم این گونه بزرگداشت ها برگزار می شود و تاکید می کنم که این مراسم به مسائل سیاسی روز ارتباطی ندارد و اعتقاد داریم که بزرگداشت بزرگان هویت ایران بلکه در جهان رخ نمایی می کند.

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که مفاخر خود را ارج نهیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد و این بزرگداشت نیز به همین دلیل است.

ملک زاده همچنین درباره بزرگداشت ثبت جهانی ردیف موسیقی ایرانی گفت: باید این اتفاق بزرگ را ارزشمند بدانیم و امروز نیز برنامه های متنوعی را برای این اتفاق در نظر گرفته بودیم که اجرا شدند.

رییس سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر این که ثبت جهانی ردیف موسیقی سنتی ایرانی در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاده است و چرا حالا باید برای آن بزرگداشتی داشته باشیم، عنوان کرد: سازمان به وظیفه خودش عمل کرده است و امروز این پاسداشت برگزار شده است که در این مراسم از بزرگان موسیقی ایرانی نیز تقدیر کردیم.

وی از پیگیری سازمان میراث فرهنگی در ثبت سازهای سنتی و ساز "تار" خبر داد و افزود: اگر چه آذربایجان این ساز را به نام ثبت کرده است ولی ما همچنان پیگیری های خود را ادامه خواهیم داد و در رابطه با سازهای دیگر ایرانی نیز اقداماتی در شرف انجام دارد.

ملک زاده ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی در رابطه با ثبت جهانی ساز "تار" هیچ گونه غفلت و کم کاری نداشته است.

رییس سازمان میراث فرهنگی درباره هزینه های برگزاری این جشن در پی سوالات مکرر خبرنگاران افزود: دنبال هزینه ها نباشید بلکه باید خوشحال باشد که چنین جشن و بزرگداشتی در این سطح برگزار شده است و این اطمینان را به شما می دهم که ۹۰ درصد هزینه های این جشن از سوی خصوصی بوده است و مابقی آن مربوط به سازمان بوده است.
کد مطلب: 30302
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *