۰
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۹

خوشحال می ‌شوم با اردوغان در یک دادگاه باشم

رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه به عنوان مهمترین حزب مخالف دولت این کشور، در اظهاراتی عنوان داشت: مایه خوشحالی من خواهد بود اگر اردوغان مرا به دادگاه احضار کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، اظهارات اخیر "کمال قلیچداراوغلو" در همانند دانستن "رجب طیب اردوغان" و "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه، موجب خشم نخست وزیر ترکیه شده بطوریکه اعلام کرده پاسخ رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق را در دادگاه می دهد.

این اظهارات اردوغان با استقبال قلیچداراوغلو مواجه شده بطوریکه وی اعلام کرده از حضور در دادگاه و مواجه شدن با اردوغان خوشحال می شود.

قلیچداراوغلو چندی پیش در سخنانی با اشاره به کشتار ۳۴ شهروند کرد در سپتامبر سال ۲۰۱۱ میلادی در حملات جنگنده های ارتش ترکیه، این اقدام را نسل کشی خوانده و رجب طیب اردوغان را به بشار اسد تشبیه کرده بود. در سپتامبر سال ۲۰۱۱ جنگنده های ترکیه به یک کاروان از کردهای این کشور حمله کرده و عنوان داشتند که به خیال آنکه این افراد اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک هستند به آنها حمله کرده اند.

رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق همچنین دولت ترکیه را متهم به مخفی کردن حقیقت در خصوص این حادثه کرده بود.

اما اردوغان که در آمریکا به سر می برد از شنیدن این اظهارات ناراحت شد و عنوان داشت: برای من کار ی ندارد که پاسخ قلیچداراوغلو را به زبان خودش بدهم چون زبان او را می شناسم اما نمی خواهم سطح خود را تا این حد پائین بیاورم از همین رو پاسخ او را در دادگاه می دهم.

رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق نیز با شنیدن این پاسخ اردوغان گفت: این مایه خوشحالی است که با اردوغان در دادگاه مواجه شوم.

این برای اولین بار نیست که قلیچدار اوغلو اظهارات تندی را علیه اردوغان بیان می کند پیشتر وی نخست وزیر ترکیه را دیکتاتور خوانده و حتی از سیاست های آنکار در قبال سوریه نیز انتقاد کرده بود.
کد مطلب: 30514
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *