۰
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۶

گوگل ارث اسلامی 6-7 هزار نیرو می‌خواهد

وزیر ارتباطات گفت: برای عملی کردن وعده کاهش تعرفه‌ها، یکسان شدن نرخ اپراتورهای تلفن‌همراه و هم‌کدی در استان‌ها را انجام داده‌ایم که در نتیجه آن هزینه مکالمه موبایل و هزینه مکالمه ثابت داخل استانی کاهش یافته است.
محمدحسن نامی در حاشیه برگزاری جشنواره فاوا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال عملی شدن وعده کاهش تعرفه‌ها اظهار داشت: در رابطه با وعده کاهش تعرفه‌ها، یکسان شدن نرخ اپراتورهای تلفن‌همراه و هم‌کدی در استان‌ها را انجام داده‌ایم.

وی همچنین گفت: هم‌کدی در استان‌ها حدود ۳ تا ۴ ماه زمان خواهد برد و در خصوص تامین هزینه‌های اجرای این طرح قرار شده بخشی را ما کمک کنیم، زیرا شرکت مخابرات ایران درآمدزا نیست. درآمد مخابرات از محل همراه اول است. برای مثال هزینه ثبت‌نام یک خط تلفن ثابت ۵۰ هزار تومان است، اما قیمت تمام شده این خط برای مخابرات ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.

وی گفت: فعلا مردم هزینه‌ای بابت هم‌کدی نمی‌پردازند.

نامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص هزینه‌کرد درآمدهای حوزه ارتباطات در بخش‌های غیر از ارتباطات گفت: در دنیا مرسوم است که درآمدهایی که از ICT حاصل می‌شود مستقیم در زیرساخت هزینه می‌شود،اما تصمیم دولت و مجلس این چنین بوده اما مقرر شده امسال ۲۵ درصد از این درآمدها را در زیرساخت‌ هزینه کنیم.

نامی همچنین درباره راه‌اندازی گوگل ارث اسلامی گفت: راه‌اندازی سایتی شبیه سایت گوگل با ۲۵۰۰ ترابایت ظرفیت به ۲۵۰ هزار نفر نیاز دارد.

وی ادامه داد: اقدامات مربوط به گوگل ارث اسلامی آغاز شده و برای ایجاد چنین سایتی که در آخر به ۱۰۰ تا ۲۰۰ ترابایت ظرفیت خواهد رسید، نیاز به ۷ تا ۸ هزار نفر است و کار آسانی نیست.
کد مطلب: 30518
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *