۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۱

ترکیه مخالفان بشار را تهدید کرد

ارتش تركيه‌ با هشدار به مخالفان مسلح سوري نسبت به ادامه اقدامات وحشيانه تهديد كرد كه در صورت ادامه اين اقدامات آنكارا ارسال كمك‌‌هاي لجستيكي و سلاح‌ براي آنها را قطع مي‌كند.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، به دنبال پخش تصاويري از رفتارهاي وحشيانه مخالفان مسلح سوري در قبال حاميان دولت در شهر حلب، افسران سازمان اطلاعات تركيه به شدت آنها را مورد انتقاد و توبيخ قرار دادند.به گفته شوراي ملي سوريه (شاخه سياسي مخالفان) افسران تركيه به فرماندهان"گردان‌هاي ارتش آزاد"،‌ بخش نظامي مخالفان سوري، هشدار داده‌اند در صورتي كه اين افراد بار ديگر اقدام به شكنجه وحشيانه طرفداران بشار اسد،‌ رئيس‌ جمهوري سوريه كنند و تصوير و يا فيلمي در اين رابطه منتشر شود، كمك‌هاي لجستيكي و ارسال سلاح به مخالفان پايان مي‌‌يابد.
شوراي ملي سوريه معتقدند ارتش آزاد سوريه براي دولت تركيه در مقابل سازمان‌هاي حقوقي مشكل آفرين شده‌اند، چرا كه دولت تركيه متهم به حمايت از كساني شده كه به اقدامات غيرانساني دست مي‌زنند.
در يوتيوب تصاوير وحشتناكي از بريدن سر يك جوان و پرتاب اجساد از بالاي پشت بام توسط مخالفان منتشر شده است.از سوي ديگر، يكي از افرادي كه طي درگيري‌هاي ليبي عليه نظام معمر قذافي مشاركت داشت، اعلام كرد كه مبارزان ليبيايي به مخالفان سوري پيوسته‌اند و به آن‌ها آموزش نظامي مي‌دهند.به نقل از خبرگزاري رويترز، حسام نجار، يكي از مبارزان ليبيايي اظهار كرد: افرادي كه در درگيري‌هاي ليبي عليه معمر قذافي، ديكتاتور سابق ليبي مشاركت داشتند به جبهه مخالفان سوري ملحق شدند تا به مخالفان سوري آموزش دهند.حسام نجار يك تك تيرانداز حرفه‌اي و از افرادي است كه سال گذشته به محل اسكان معمر قذافي حمله كرد.
النجار گفت: برخي از ليبيايي‌ها كه به مخالفان سوري پيوستند در زمينه اطلاعات و سلاح‌هاي سنگين و كمك‌هاي لجستيكي و تاكتيك‌هاي جنگي كار آزموده هستند.
وي در ادامه افزود كه تجهيزات مخالفان سوري بسيار ساده بود و طي پنج ماه اخير تجهيزات آن‌ها بسيار بيشتر و مجهزتر از قبل شده و مخالفان سوري اكنون تك تيرانداز و تجهيزات پيشرفته‌اي در اختيار دارند.
النجار تصريح كرد كه سازماندهي نامناسب مخالفان سوري مشكل بزرگي است و مخالفان ليبيايي كه در زمان درگيري با نظام معمر قذافي از حمايت ناتو برخوردار بودند و مي‌توانستند اردوگاه‌هاي آموزشي ايجاد كنند.
النجار اظهار كرد: در ليبي با وجود آنكه منطقه پرواز ممنوع وجود داشت، ما مي‌توانستيم ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تن را در يك مكان جمع كنيم و گردان و تيپ تشكيل دهيم، اما در سوريه مخالفان در همه جا پراكنده هستند.
وي در ادامه گفت: با وجود آنكه يگان‌هاي بسياري از مخالفان زير پرچم ارتش آزاد سوريه مي‌جنگندند اما فرماندهان آن‌ها با هم متحد نيستند.
النجار گفت كه نبود وحدت ميان مخالفان يكي از بزرگترين عوامل نتيجه بخش نبودن اقدامات آن‌ها است و تنها در زماني كه آن‌ها شكست بخورند خواهند فهميد كه بايد متحد مي‌شدند.
کد مطلب: 3054
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *