۰
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۲

کنترل تورم با تبیین سیاست‌های ارزی ممکن است

دولت آینده اصلاح نظام بانكی و توسعه بخش تولید کشور را باید در دستور كار خود قرار دهد/مشکل اصلی ما این است که سرمایه گذاری های ناکافی به نسبت فضای کار داشتیم که ثمره آن همین تورم بود.
حسین راغفر، معتقد است: تورم با تبیین سیاست های ارزی كنترل می شود و لذا دولت آینده اصلاح نظام بانكی را باید در دستور كار خود قرار دهد.

استاد دانشگاه الزهراء در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: مشکل اصلی ما این است که سرمایه گذاریهای ناکافی به نسبت فضای کار داشتیم که ثمره آن همین تورم بود.

وی افزود: واقعیت این است که تورم تنها با مقررات و تعیین سیاستهای ارزی کنترل نمی شود. باید فضای کسب و کار اصلاح شود به نحوی که ظرفیت های تولید در کشور بالا برود.

به گفته راغفر، اصلی ترین مسئله باید اصلاح فضای کسب و کار باشد و نظام بانکی ما باید به نحوی اصلاح شود که منابع تهیه شده از سوی بانکها توسط خود بانک سرمایه گذاری نشود و با عدالت در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

این اقتصاددان تصریح كرد: ما باید بصورتی ملموس، فرصتهایی را برای سرمایه گذار ایجاد کنیم. برخی از منابع قدرت مالی در کشور ما دسترسی سهلی به بانکهای کشور دارند و همیشه به ارز مرجع دسترسی دارند و در بسیاری از مالیاتها معافیت دارند و این منطبق با عدالت اقتصادی نیست.

حسین راغفر با اشاره به اولویتها و برنامه هایی که در حوزه اقتصاد باید در دستور کار دولت یازدهم قرار گیرد، اظهار کرد: دولت یازدهم باید بنیان های تولید در کشور را احیا کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تولید می تواند عامل اشتغال باشد و اشتغال عامل افزایش درآمد و این منجر به کاهش فاصله بین عرضه و تقاضا شده و تورم را می شکند.

راغفر گفت: در مجموع، اصلی ترین برنامه دولت باید هدف گیری برای توسعه بخش تولید کشور باشد.
کد مطلب: 30739
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *