۰
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۰

اعلام نامزدی برادر کرزی

«محمود کرزی» در یک اجتماع مردمی در شهر «قندهار» به شکل رسمی کاندیداتوری برادرش قیوم کرزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان را اعلام کرد.
به گزارش «بخدی نیوز»، محمود کرزی، برادر حامد کرزی که روز گذشته در یک گردهمایی بزرگ مردمی در شهرک «عینومینه» شهر «قندهار» سخن می‌گفت، اظهار داشت که برادرش قیوم کرزی، به شکل رسمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان است.

محمود کرزی گفت: در خصوص نامزدی برادرش با حامد کرزی صحبت نکرده و تا کنون رئیس جمهور افغانستان نیز در این مورد واکنش نشان نداده است.

وی افزود: به تازگی با قیوم کرزی جریانی سیاسی موسوم به «پشتیبان ملت» ایجاد کرده و سخت تلاش دارند که حمایت بیشتر شهروندان افغانستان را در انتخابات ریاست جمهوری به دست آورند.

انتقاد از وضع جاری افغانستان

محمود کرزی در این گردهمایی گفت: وضع سیاسی و امنیتی افغانستان رضایت بخش نیست و مردم افغانستان سزاوار این شرایط نیستند.

وی به طور مشخص به ناامنی، نوع حکومت داری، فساد اداری، گفت‌وگوهای صلح و شرایط نامساعد رابطه با پاکستان اشاره کرد و گفت: این نابسامانی‌ها محصول حکومت یازده سال گذشته است.

کرزی گفت: در صورتی که قیوم کرزی در انتخابات پیروز شود، به این نابسامانی‌ها پایان داده خواهد شد و شرایط ایده‌آل برای شهروندان افغانستان فراهم خواهد شد.

به گفته محمود کرزی، نوع عملکرد شورای عالی صلح افغانستان قابل قبول نیست و وی تأکید کرد که اعضای این شورا باید از چهره‌های مطرح طالبان و مخالفان مسلح، اعضای بلند پایه دولتی و چهره‌های با نفوذ مردمی باشند.

قیوم کرزی کیست

قیوم کرزی برادر حامد کرزی، تحصیلات خود را در بخش علوم سیاسی در آمریکا به پایان رسانده است.

وی در دور گذشته پارلمان، نماینده مردم قندهار در مجلس نمایندگان افغانستان بود و به دلیل آنچه مشغله زیاد عنوان کرد از پارلمان استعفا داد.

قیوم کرزی در حال حاضر، مشغول تجارت شخصی است و گفته می‌شود که وی چند شرکت تجاری بزرگ دارد.

وی شهرک عینومینه قندهار را بنا کرده است، جایی که چند روز پیش در اثر یک سلسله انفجار، هفت نفر کشته و بیش از شصت تن دیگر زخمی شدند.

محمود کرزی پیش از این نیز، از عملکرد برادرش حامد کرزی بارها انتقاد کرده بود.

پیش از این حرف و حدیث‌های زیادی در مورد نامزدی یکی از برادران رئیس جمهور افغانستان در انتخابات آینده ریاست جمهوری مطرح بود.

حامد کرزی نیز اعلام کرده است که در مورد حمایتش از نامزد مشخصی به نتیجه نرسیده است.
کد مطلب: 30862
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *