۳
۰
پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۸

جلیلی می‌تواند 22 محافظ داشته باشد، اما فقط یک راننده دارد

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی تبیین اقناعی گفتمان انقلاب اسلامی را به عنوان راهکار تعالی و تکامل جامعه حائز اهمیت دانست.
علی باقری در جمع دانشجویان امام صادق طی سخنانی با عنوان «گفتمان کارآمدی، گفتمان انقلاب اسلامی» استکبار ستیزی را یکی از اصول مهم گفتمان انقلاب اسلامی معرفی کرد و در این خصوص مواضع سازش‌کارانه برخی افراد را نقد کرد و چنین مواضعی را ناشی از نشناختن ظرفیت‌های عمیق انقلاب اسلامی و احساس ضعف در برابر دشمنان دانست.

یکی دیگر از اصول گفتمان انقلاب اسلامی ساده‌زیستی حاکمان و مجموعه‌های حکومتی است که از سیره معصومین استنباط می‌شود و حاکم باید در حد اضعف مردم جامعه اش زندگی کند.

وی ادامه داد که بسیاری از مسوولین ما ساده زیست هستند اما این ساده‌زیستی را در نهاد زیرمجموعه‌شان به صورت مشی عمومی درنیاورده‌اند. سادهه زیستی فردی هرچند ارزشمند است، اما این ساده‌زیستی باید به ساده‌زیستی تشکیلاتی تبدیل شود.

وی با بیان این‌که «یکی از ویژگی‌های مثبت دکتر جلیلی سازمانی کردن این امر است» ادامه داد: ایشان تلاش کرده‌اند که در مجموعه خودشان ساده‌زیستی، پرهیز از اسراف و اصلاح بسیاری قواعد خودساخته‌ اشتباه را نهادینه کنند. برای نمونه همین قاعده‌ اشتباهی که در کشور مرسوم است که هر کدام از مدیران به میزان بالاتر بودن مقام‌شان باید جای بهتری از هواپیما را به خود اختصاص دهند و این امر برای دولت هزینه‌ساز است را اصلاح کردند، یا این‌که ماشین سازمانی باید حتما مدل بالا باشد.

باقری با انتقاد از کسانی که موضوع ساده‌زیستی را به تمسخر می‌گیرند، گفت: این‌که حاکم باید ساده‌زیست باشد از سفارش‌های موکد امیرالمومنین(ع) به والیان و از موضوعات مورد تاکید امام و رهبری و اصول گفتمان انقلاب اسلامی است و این امر نباید مایه تمسخر عده‌ای قرار گیرد.

وی «اهمیت کار و پرهیز از تنبلی» را نیز از ملزومات پیشرفت کشور دانست و گفت: این موضوع باید در میان همه‌ مردم نهادینه شود زیرا در صورت تلاش همگانی است که به اهداف می‌رسیم.

وی با انتقاد از برنامه‌هایی مبنی بر دادن پول به مردم اظهار کرد: این‌که ما بگوییم ۵۰ هزار، دیگری بگوید ۲۰۰ هزار تومان به مردم بدهیم تنبل کردن مردم است، کشور با کار نکردن و خوابیدن پیشرفت نمی‌کند، ثانیا این پول‌ها را از کجا می‌خواهید بیاورید؟

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: فرهنگ کار و تلاش چیزی است که دکتر جلیلی آن را در مجموعه هایی که تاکنون در آن‌ها مسوولیت داشته به صورت سازمانی و فرهنگ عمومی درآورده و خود ایشان هم در این مورد الگوی بقیه بوده‌اند به گونه ای که در موارد زیادی در شورا از ساعت هفت یا شش و نیم که شروع می‌کنیم ایشان تا شب سه، چهار جلسه را بدون خستگی اداره می‌کنند و اداره کردن جلسه متفاوت از شرکت در جلسه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جلیلی تجربه‌ اجرایی مطلوب برای ریاست جمهوری را دارد؟ اظهار کرد که تجربه باید در عمل بکار آید و هم‌چنین شورای عالی امنیت ملی نهادی است که به بسیاری از مسائل مهم اجرایی می‌پردازد و ایشان در شورایعالی امنیت ملی با بسیاری از وزرا رابطه مستقیم دارند و در حوزه اجرایی نقش ایفا می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه‌های جلیلی برای اداره کشور گفت: ما در کشور دارای برنامه‌ها و اسناد بالادستی‌ای هستیم که مسیر حرکت ما را در یک چشم‌انداز بلندمدت روشن کرده و قوه مجریه باید تلاش کند تا این برنامه‌ها را عملی ساخته و به اهداف مدنظر دست یابد و این رویه‌ صحیحی نیست که هر دولتی که بر سر کار آمد بگوید من این‌ها را قبول ندارم و برنامه‌های خودش را بدهد پس در این صورت این برنامه‌ها را چه کسی می‌خواهد اجرا کند؟ دولت در واقع امر «قوه مجریه» است و باید به اسناد بالادستی عمل کند نه این‌که با بر هم زدن ساختار برنامه‌ریزی کشور به اسم برنامه‌ریزی، همه برنامه‌ها و اسناد بالادستی را دچار اختلال کنیم.

باقری در پاسخ به این سوال که آیا جلیلی تیمی برای اداره کشور دارد؟ خاطرنشان کرد: تیم داشتن با باند داشتن بسیار متفاوت است و آقای دکتر جلیلی اهل باند بازی نیستند اما ایشان به علت سابقه اجرایی‌ای که داشته‌اند افراد لایق نهادهای مختلف را می‌شناسند و در سابقه خود با بسیاری از افراد کارآمد دانشگاهی و اجرایی کار کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا شخصیت و دید امنیتی جلیلی ممکن نیست در مقام ریاست جمهوری مسبب مشکلاتی شود؟ تاکید کرد:

چه کسی گفته که ایشان دارای دید امنیتی هستند؟ تنها مسوولیت امنیتی ایشان دبیری شورای امنیت ملی است و پست‌های قبلی ایشان اصلا امنیتی نبوده است. در امنیتی نبودن شخصیت ایشان همین بس که بر اساس قانون ایشان می‌تواند ۲۲ محافظ داشته باشد در حالی که ایشان فقط یک راننده دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره این‌که چرا جلیلی در دیدار با علمای قم، به دیدار مصباح‌یزدی نرفت؟ گفت: دیدار با حضرت آیت‌الله مصباح جزء برنامه‌های سفر دکتر جلیلی به قم بود، اما ایشان در قم تشریف نداشتند و دیدار با این بزرگوار در برنامه‌های آینده دکتر جلیلی قرار دارد.
کد مطلب: 30998
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ali
Iran, Islamic Republic of
با سلام!
بابا دست از این عوام فریبی بر دارید
ایشان با این سن و سال کم و بدون رزومه مدیریت کلان چطور می تواند یک کشور را اداره کند.....
واقعا که عوام فریبی است
اقا غفار
باسلام
اقای باقری هنوز دیر نشده بگذارید ایشان ریس جمهور شدند
آنوقت 22محافظ خواهند داشت. هر چیزی راه ورسم خودش را
دارد چقدر خوب که ایشان ساده زیستند ولی وقتی ریس جمهور
شدند نمیتوانند اینکار را حداقل در مورد دیگران ادامه دهند.
شما می خواهید ازایشان تعریف کنید ولی بدانید که در حال
پنبه کردن بنیانشان هستید.