۰
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۱
با تصمیم مجمع عمومي؛

بانک تات ادغام شد

مجمع عمومي ساليانه بانك تات امروز با حضور اكثريت اعضا و سهامداران برگزار شد و طي آن 82 درصد از اعضا با دادن راي موافق نسبت به ادغام بانك به هيات مديره اجازه دادند تا مراحل قانوني اين ادغام را پيگيري كنند.
بانک تات ادغام شد
به نقل از ایسنا در ابتداي اين مراسم گزارشي از سوي بازرس حسابرسي و همچنين هيات مديره بانك تات براي حاضرين قرائت شد و اعضاي هيات مديره توضيحاتي درباره‌ي روند ادغام بيان كردند.





جلال رسول اف ـ مديرعامل بانك تات ـ با تشريح انواع ادغام در نظام پولي بانكي و قانون تجارت گفت: متاسفانه در كشور ما روند چگونگي ادغام در قانون تجارت و قانون پولي و بانكي نيست و تنها در ماده ۱۰۵ قانون برنامه‌ي پنجم ادغام‌هاي يك‌جانبه و چندجانبه پيش‌بيني شده است.





وي با بيان اين‌كه موسسه‌ي مالي و اعتباري صالحين و آتي هنوز موسسه نيستند و به عنوان تعاوني محسوب مي‌شوند، گفت: ما در مصوبه‌اي كه در تاريخ ۲۵ اسفند‌ماه سال ۹۰ داشتيم از عبارت موسسه‌ي مالي براي صالحين و آتي استفاده كرده‌ايم كه لازم است اين عنوان‌ها به تعاوني ايرانيان يا زرين‌دشت و هم‌چنين صالحين خراسان تغيير پيدا كند كه ما براي اين تغيير نياز به راي مجمع هستيم.





وي با بيان اين‌كه ادغام معايب و محاسني دارد، گفت: از معايب ادغام بانك تات آن است كه استقلال فعلي خود را از دست مي‌دهد، اما از محاسن آن مي‌توان به اين اشاره كرد كه به يكباره ما تبديل به بانكي با بيش از ۵۰۰ شعبه خواهيم شد كه براي ما مزيت خوبي خواهد بود. هم‌چنين با افزايش سرمايه و دارايي‌ها مي‌توانيم سرمايه‌گذاري‌هاي بهتري انجام داده و هم‌چنين تسهيلات بيشتري براساس قانون براي سرمايه‌گذاري بدهيم و درآمد بيشتري جذب كنيم.





مديرعامل بانك تات با بيان اين‌كه بازار بانكي كشورمان جايگاه رقابتي زيادي دارد، گفت: ما با اين ادغام مي‌توانيم طي يك الي دو سال آينده بانك را به جاي خوبي برسانيم.





به گزارش ايسنا، مجيد معتمدي فاضل ـ نماينده سازمان بورس ـ در مجمع بانك تات نيز با بيان اين‌كه ما نمي‌خواهيم هيچ حقي از سهامداران كل و جز ضايع شود، گفت: اين‌گونه ادغام بانك تات به شكل حاضر مورد تاييد بورس نيست و اجازه ادغام به اين شكل را نمي‌دهيم و از هيات مديره مي‌خواهيم قبل از اين‌كه كارها انجام شود، مراحل قانوني را طي كرده و مدارك مورد نياز براي جلوگيري از ضايع‌شدن حق سهامداران را ارائه كند.







وي تاكيد كرد: سازمان بورس بايد به اين نتيجه برسد كه حقوق سهامداران اين بانك ضايع نمي‌شود.





رسول اف در پاسخ به نماينده سازمان بورس گفت: ما به بانك مركزي به دفعات به صورت كتبي و شفاهي نظر بورس را اعلام كرده‌ايم و آنها نيز گفته‌اند كه با بورس هماهنگ خواهند بود. هم‌چنين به حسابرسي اعلام كرديم كه مشكلاتي را كه در اين زمينه وجود دارد، با داشتن اختياراتي آنها را برطرف كنند تا سازمان بورس نيز نظرش نسبت به اين مساله جلب شود.







وي گفت: ما منتظريم مجامع عمومي بانك‌هايي كه قرار است ادغام شود جمع‌آوري شده و در نهايت نمايندگاني از موسسات به سازمان بورس معرفي شود و سازمان بورس نيز با بررسي‌‌هاي لازم اجازه‌ي پذيره‌نويسي را بدهد.





به گزارش ايسنا، علي انصاري ـ عضو هيات مديره بانك تات ـ‌در اين جلسه اظهار كرد: كشور ما يك كشور در حال توسعه است و لازم است ساختار‌هايش با ظرفيت‌هايي كه در آن وجود دارد، متناسب شود تا توانمندي‌ها در ضعف‌ها جايگزين شوند.





وي با اشاره به اين كه بانك تات در هشتم آبان‌ماه سال ۸۸ به عنوان هشتمين بانك خصوصي تاسيس شد، گفت: ما در كمتر از دو سال با داشتن ۷۰ شعبه توانستيم فعاليت‌هاي خوبي را انجام دهيم.





وي تاكيد كرد كه ما به توسعه‌ي كشور اسلامي معتقديم و اين اعتقاد و ايمانمان موجب شده كه براي كشورمان فعاليت كنيم.







انصاري گفت: بعضي اوقات توفيقات اجباري و يا الهي موجب مي‌شود كه مسير ما تغيير كند و همين توفيق باعث شده كه ما به يك مجموعه‌ي بزرگ‌تر تبديل شويم.





وي تصريح كرد كه بانك مركزي و سازمان بورس نمي‌خواهند حقي از سهامداران ضايع شود، بنابراين چند ماهي مراحل ادغام و مشخص‌شدن سهامداران به طول خواهد انجاميد.





عضو هيات مديره بانك تات خاطر نشان كرد كه ما موظفيم زير نظر بانك مركزي فعاليت كنيم، چون بانك مركزي پدر بانك‌ها است و او به ما مجوز داده كه بتوانيم در اين نظام بانكي فعاليت داشته باشيم و نمي‌توانيم سرخودانه كاري انجام دهيم.





انصاري افزود: به هرحال ما مطيع قوانين كشور خواهيم بود و كسي كه مي‌خواهد راه توسعه‌ي سالم را بپيمايد، بايد قانون‌پذير باشد .





وي از سهامداران حاضر در جلسه خواست تا به ادغام بانك راي دهند تا هر چه سريع‌تر مراحل قانوني اين كار انجام شود.





عضو هيات مديره بانك تات خاطر نشان كرد: سهامداران جزء كه گاها با ۲۰۰ هزار تومان وارد سهامداران بانك شده‌اند و در حال حاضر نياز به سرمايه‌شان دارند، مي‌توانند از سه‌شنبه آينده به اداره سهام بانك تات واقع در خيابان بخارست برود و طي مكانيزمي سرمايه خود را دريافت كند.





انصاري تاكيد كرد كه البته ما به سهامداران اين اطمينان را مي‌دهيم كه از سرمايه‌شان حفاظت مي‌كنيم؛ بنابراين از سهامداران مي‌خواهيم كه به ما اعتماد كنند تا ما بتوانيم كار را هرچه سريع‌تر و به خوبي پيش ببريم.





به گزارش ايسنا، در پايان اين مجمع و پس از شمارش آراء اعلام شد كه ۶۳.۱۹ درصد سهامداران در اين جلسه حضور داشتند كه ۷۰ درصد از آنها با پرداخت ۳۰ درصد سود به سهامداران و هم‌چنين يك درصد پاداش به هيات مديره و انتخاب روزنامه‌هاي دنياي اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه كثير‌الانتشار موافقت كردند، هم‌چنين اعلام شد كه از كل آراء اخذ شده ۸۲.۱ درصد با ادغام موافق و ۱۷.۹ درصد مخالف بودند.
کد مطلب: 315
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *