۰
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۳

روحانی: بدون نظر رهبری کاری انجام نشد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رهبری انقلاب در سال ۸۶ با تعلیق غنی سازی اورانیوم مخالفت کردند، گفت: رهبری اقدامات هسته ای را زیر سوال نبردند و این یک دروغ محض است.
به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه همایش طرفداران خود که امروز ۵ شنبه در سالن پردیس قلهک برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما در برنامه گفتگوی ویژه گفتید که رهبری از تعلیق غنی سازی حمایت کردند در حالی که بیاناتی از رهبر معظم در سال ۸۶ منتشر شده که نشان دهنده مخالفت ایشان با تعلیق غنی سازی است گفت: «رهبری اقدامات هسته ای را زیر سوال نبرده اند. این دروغ محض است.»

وی تاکید کرد: «ایشان در یزد فرمودند من اعلام می کنم برنامه تعلیق صورت گرفته دیرتر شکسته نشود و تمام کارها زیر نظر ایشان بوده است. ولی اگر بر طبق توافقنامه انجام می شد شکسته شدن تعلیق به دولت بعدی موکول می شد ولی رهبری فرمودند بدون توافق تعلیق را بشکنید که این کار را من انجام دادم و به دستور من تعلیق شکسته شد، فرمان آن را هم رهبری دادند.»

وی ادامه داد: «سوالی که خبرنگار گفتگوی ویژه پرسید در مورد سعدآباد بود که رهبری درباره سعد آباد گفتند این کار با تدبیر و بدون قبول حرف زور بوده است.»

در ادامه همان خبرنگار از روحانی پرسید آیا این کار انجام شده از نظر رهبر انقلاب عقب نشینی نبوده است؟ که روحانی گفت: «این حرکت تعلیق را چرا عقب نشینی می دانستند ولی فرمودند عقب نشینی تاکتیکی است که اگر کسی این را نمی کرد خیانت کرده بود.»

ایشان فرمودند «آن عقب نشینی تاکتیکی لازم است. سخنان رهبری خیلی روشن است. یک عده افرادی هستند که اهل هوچی گری هستند.»

روحانی در ادامه به سخنان ۲۹/۷/۸۴ مقام معظم رهبری در نماز جمعه اشاره کرد و گفت: «رهبری اعلام کردند تمام کارهایی که در این دو سال انجام شده با فکر دسته جمعی و خرد دسته جمعی بوده. مسئله این است که آن وقت کار پخته و عاقلانه ای انجام شده. حالا یک عده ای کار نپخته ای انجام می دهند و می خواهند آن دوران را محکوم کنند. ما کشور را از جنگ نجات دادیم و برنامه هسته ای را کامل کردیم.»
کد مطلب: 31924
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *