۰
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۳

ولید المعلم: تعلیق عضویت سوریه در سازمان همكاری های اسلامی نقض منشور این نهاد است

'ولید المعلم' وزیر خارجه سوریه تاكید كرد كه تعلیق عضویت كشورش در سازمان همكاری های اسلامی نقض منشور این سازمان محسوب می شود،اتحادیه عرب و سازمان همكاری های اسلامی به تعلیق عضویت سوریه اكتفا نكرده اند، بلكه علیه آن توطئه چینی كرده اند و این دو نهاد مسئول خون سوری ها هستند.
'ولید المعلم' وزیر خارجه و مهاجران سوریه تاكید كرد كه تعلیق عضویت كشورش در سازمان همكاری های اسلامی نقض منشور این سازمان محسوب می شود، زیرا مصوبات این نهاد باید به تایید جمع برسد در حالی كه برخی كشورها مخالفت كردند.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) وی در برنامه ای كه شامگاه پنجشنبه از تلویزیون سوریه پخش می شود، افزود: اتحادیه عرب و سازمان همكاری های اسلامی به تعلیق عضویت سوریه اكتفا نكرده اند، بلكه علیه آن توطئه چینی كرده اند و این دو نهاد مسئول خون سوری ها هستند.

وی گفت كه آنها (این دو نهاد) هواپیماهای ویژه ای برای حضور برخی سران در نشست مكه فرستادند و این نشست را بر مبنای باطل برپا كردند و بهترین توصیفی كه می توان برای آن كرد اینكه آنها منافق هستند.

المعلم با اشاره به دیدار دیروز (چهارشنبه) خود با خانم ' والری آموس' معاون دبیر كل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت كه از وی درباره كشورهای كمك كننده به مردم سوریه پرسید و او پاسخ داد كه تنها چهار كشور كمك كردند و حتی یك دلار از كشورهای عربی ارسال نشد.

وی امریكا را راس هرم توطئه علی سوریه خواند و تركیه، قطر و عربستان سعودی را ابزار آن دانست و تاكید كرد كه آنها می خواستند با همه وسایل ممكن توطئه های خود را علیه مردم سوریه اعمال كنند، اما ملت سوریه در برابر آنها ایستاد.


 
کد مطلب: 3198
مرجع : عصرایران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *