۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۲
وزيرخارجه فنلاند:

رهبران اروپا بايد خود را براي فروپاشي يورو آماده کنند

رکی توموئوجا وزیر امور خارجه فنلاند هشدار داد رهبران اروپا باید خود را برای فروپاشی قریب الوقوع منطقه یورو آماده کنند .
وزیر امور خارجه فنلاند در مصاحبه ای که امروز منتشر شد اعلام کرد مقامات فنلاند در چارچوب طرحی عملیاتی خود را برای هر گونه فروپاشی واحد پول اروپایی آماده کرده اند .
وی افزود :‌«‌ البته هیچ قانونی در خصوص نحوه خروج از منطقه یورو وجود ندارد ، ولی در هر حال این اتفاق با گذشت زمان روی خواهد داد و چه جنوب چه شمال منطقه یورو از هم فرو خواهد پاشید ، چون این مقررات دست و پا گیر پول واحد اروپایی میلیونها تن را به دردسر و گرفتاری انداخته و سرنوشت اروپا را به ورطه نابودی سوق می دهد . »
به گزارش خبرگزاری رویترز وزیر خارجه فنلاند تصریح کرد :‌ این یک فاجعه تمام عیار است ، به این ترتیب که پیش می رویم خزانه های ما خالی خواهد شد ولی هیچکس در اروپا نمی خواهد اولین کشوری باشد که از منطقه یورو خارج می شود چون در این صورت همه تقصیرها به گردن آن کشور خواهد افتاد .
توموئوجا که کشورش از لحاظ اقتصادی یکی از چهار کشور دارای رتبه AAA در منطقه یورو محسوب می شود در عین حال اعلام کرد فروپاشی منطقه یورو ممکن است موجب تقویت هر چه بیشتر اتحادیه اروپا شود .
وی گفت :‌ «‌ البته این چیزی نیست که کسی در فنلاند از آن طرفداری کند و تصمیم گیری نهایی بر عهده دولت خواهد کرد ولی در هر حال ما باید خود را برای آن آماده کنیم . اما فروپاشی یورو به معنای پایان حیات اتحادیه اروپا نیست و شاید بدین ترتیب عملکرد اروپا بهتر شود . »‌
کد مطلب: 3217
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *