۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۹
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان:

آمریکا دوسال پیش قصد حمله به ایران را داشت

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آمریکا دو سال قبل قصد حمله قطعی به ایران بعد از حضور در افغانستان و عراق را داشت، گفت: آمادگی فراوان نیروی های مسلح ایران، آمریکایی ها را از تصمیمشان منصرف کرد.
آمریکا دوسال پیش قصد حمله به ایران را داشت
 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از ۵۲ آزاده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه شرایط حاکم بر منطقه شرایط حساس و ویژه ای است، گفت: در چند وقت اخیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دچار التهاب عجیبی شده است و در این زمینه برخی معتقدند حرکت بیداری اسلامی برگرفته از سیاست های استکبار جهانی است و برخی دیگر هم معتقدند این قیامها خودجوش و مردمی است.

وی افزود: با رصد دقیق و ریشه ای تحولات منطقه می توان دریافت که تحولات منطقه خودجوش است و آمریکایی ها هیچ نقشی در آن ندارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه یکی از دلایل اصلی حضور آمریکا در خاورمیانه کنترل بیداری اسلامی است، اظهار داشت: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم و حذف طالبان وارد خاورمیانه شد و برخی از استراتژیست‌های آنها اسم حرکت خود را ژئواکونومیک و تسلط بر منابع انرژی گذاشتند اما در واقع هدف اصلی آنها جلوگیری از حرکت های بیداری اسلامی بود و می خواستند موجب بیداری اسلامی در منطقه شروع نشود و یا حداقل بتوانند آن را کنترل کنند.

پوردستان با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دنیا امروز در پیچ تاریخی است، گفت: امروز دنیا و بویژه ایالات متحده آمریکا در یک پیچ تاریخی هستند و با وجود اینکه از تجهیزات آنها چیزی کم نشده اما سرعت شتاب آنها گرفته شده است.

وی افزود: حرکت بیداری اسلامی آمریکا را مجبور کرد راهبردش را عوض کند و دیگر آنها نمی توانند با شتاب مسیری را که ترسیم کرده اند، ادامه دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه کوچکترین اشتباه آمریکا آنها را به سرنوشت شوروی و فروپاشی عظیم دچار می کند، افزود: روزی آمریکایی ها دچار بحران اقتصادی بودند و از آن ضربه های زیادی هم خوردند، اما امروز مشکل اصلی آمریکایی ها بحران هویتی است و شاهدیم لیبرال دموکراسی که آنها تبلیغ آن را می کردند به صورت جدی زیر سئوال رفته است.

پوردستان به دلایل دشمنی آمریکا با کشورمان اشاره کرد و افزود: غربی ها به گمان خود تحریم های فلج کننده را علیه ایران اعمال کردند و فکرمی کنند می توانند از این طریق به جمهوری اسلامی فشار بیاورند اما موفقیت های جمهوری اسلامی اهداف آنها را ناکام گذاشته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به دو علت اصلی دشمنی آمریکا با ایران اشاره و تصریح کرد: آمریکایی ها احساس می کنند بیداری اسلامی در منطقه نشات گرفته از جمهوری اسلامی است. همچنین آنها به دلیل پیشرفت های ایران از قبیل تسلط بر فضا و قابلیت های بالای موشکی به دنبال جلوگیری از حضور بیشتر ایران در جهان هستند و می خواهند الگوی ایران در منطقه گسترش پیدا نکند.

وی در همین زمینه تاکید کرد: انشاءالله در چند روز آینده ماهواره ای از سوی ایران به فضا پرتاب خواهد شد.

پوردستان با اشاره به تلاش آمریکایی ها برای حمله نظامی به ایران، گفت: آمریکایی ها دو سال قبل قصد حمله به ایران را داشتند و بنده به عنوان یک فرد مطلع نظامی عنوان می کنم که آمریکایی ها بعد از افغانستان و عراق قصد حمله به ایران را داشتند و سازوکار آن را هم فراهم کرده بودند اما به جهت ظرفیت هایی که در جمهوری اسلامی ایران وجود داشت از تصمیم خود منصرف شدند.

وی افزود: آمریکایی ها مشاهده کردند که نیروهای مسلح آمادگی بسیار خوبی دارند و دستشان روی ماشه است و از تهدید سخت منصرف شدند اما تهدید نرم را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یکی از مولفه های تهدید نرم و جنگ نرم را تهدید اقتصادی عنوان کرد و افزود: دشمنان با تحریم های اقتصادی به دنبال ناراضی کردن مردم و اختلاف میان مردم و حکومت هستند و می خواهند مردم علیه نظام جمهوری اسلامی وارد عمل شوند در حالیکه عشق و دلدادگی مردم به نظام و رهبری بر هیچ کس پوشیده نیست.
کد مطلب: 3231
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *