۲
۲
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۵
با توقف کره جنوبی در بیروت

شانس صعود مستقیم ایران به جام جهانی افزایش یافت

قوچان نژاد زننده تک گل ایران،به عنوان بهترین بازیکن زمین در بازی ایران و قطر انتخاب شد
قوچان نژاد زننده تک گل ایران،به عنوان بهترین بازیکن زمین در بازی ایران و قطر انتخاب شد

پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران در مقابل قطر در دوحه که با تک گل قوچان نژاد تحقق یافت و تساوی کره جنوبی در مقابل لبنان در بیروت، شانس صعود مستقیم ایران به جام جهانی را افزایش داد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، پس از آنکه تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی روش و کمک وینگادا از روی سکوها، در غیاب تعدادی از بازیکنان اصلی تیم از جمله رحمتی، دژاگه و کریمی با یک گل قطر را شکست داد، لبنان نیز در یک بازی جذاب، کره جنوبی را در بیروت متوقف کرد. لبنان که تا وقتهای تلف شده بازی، با یک گل از کره جنوبی پیش بود، سرانجام دروازه خود را در آخرین ثانیه ها باز شده دید تا به این ترتیب لبنان نخستین تیم حذف شده گروه لقب بگیرد. این نتیجه بیش از هر تیم به سود تیم ملی فوتبال کشورمان شد که دوباره شانس صعود مستقیم به جام جهانی را به دست آورد. هم اکنون در این گروه، ازبکستان و کره جنوبی با ۱۱ امتیاز در رده های اول و دوم هستند و ایران با ۱۰ امتیاز، سوم است. قطر و لبنان با ۷ و ۵ امتیاز با توجه به اینکه هر کدام فقط یک بازی دارند، دیگر شانسی برای صعود ندارند و ازبکستان، کره جنوبی و ایران که هر کدام دو بازی دیگر دارند، رقابت فشرده ای برای صعود مستقیم به جام جهانی خواهند داشت تا سرانجام دو تیم به جام جهانی صعود کنند. تیم سوم نیز با صعود به مرحله پلی آف و بازی با تیم سوم گروه مقابل و سپس بازی با تیم پنجم آمریکای جنوبی، راه دشواری برای صعود خواهد داشت.
در ادامه این بازیها، ایران هفته آینده به مصاف لبنان خواهد رفت که در صورت پیروزی در این مسابقه خانگی، شانس زیادی برای صعود مستقیم به جام جهانی پیدا خواهد کرد. ازبکستان هم میزبان کره جنوبی است که بهترین نتیجه ممکن برای تیم ما در آن مسابقه، مساوی این دو تیم است که در این صورت، ایران صدرنشین خواهد شد. در هفته پایانی هم کره جنوبی میزبان ایران است و ازبکستان به مصاف قطر می رود تا چهره تیمهای صعود کننده به جام جهانی مشخص شود. ایران در صورت پیروزی در مقابل لبنان و در صورت تساوی کره جنوبی و ازبکستان، در بازی آخر با یک مساوی به طور مستقیم به جام جهانی صعود می کند.

کد مطلب: 32567
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حمید
قابل توجه منتقدان کی روش که به جواب رد او به رحمتی و عقیلی انتقاد می کردند.آفرین به کی روش که بدون اینها و کریمی و دژاگه،قطر را شکست داد.
بهروز
بیخود دل خوش نکنید فوتبال ما در حد جام جهانی نیست حیف این همه پول که خرج این تیم بی خاصیت میشود مگر ورزشهای همگانی چه اشکالی دارد