۱
۰
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۳

حداد: حجاب حکمی الهی است و باید اجرا شود

غلامعلی حدادعادل درباره مساله حجاب گفت: حجاب و رعایت آن در جامعه حکمی الهی است و باید رعایت شود اما حکومت‌های سکولار معتقدند نباید احکام الهی را به قانون تبدیل کنیم. آنها معتقدند دین از مسائل اجتماعی جداست.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد جابری منطقه پیروزی تهران اظهار کرد: نهضت امام خمینی(ره) که ۵۱ سال پیش آمد و مردم را به قیام دینی دعوت کرد، یکی برای استقلال کشور و دیگری تاسیس حکومت دینی است.

وی با بیان اینکه "مردم با نهضت امام خمینی(ره) به استقلال رسیدند و کشور از شر بیگانگان خلاص شد"، افزود: قبل از انقلاب بیگانگان برای ما تصمیم‌گیری می‌کردند و حتی نمایندگان مجلس باید به تایید سفارت انگلیس می‌رسیدند و کشور به ایستگاهی برای اجرای مفاسد آمریکا در منطقه تبدیل شده بود ولی امروز دیگر هیچ کشوری از ایران مستقل‌تر نیست.

حدادعادل اضافه کرد: امروز گرچه آمریکایی‌ها و دشمنان انقلاب پشت سر انقلاب اسلامی حرف‌های زیادی می‌زنند ولی آنها هیچ‌گاه نمی‌گویند که امروز ایران تحت تاثیر کشور خارجی قرار می‌گیرد. آنها به ما تهمت‌های زیادی می‌زنند ولی هیچگاه ایران را کشوری وابسته نمی‌دانند.

رییس پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی که من رییس مجلس بودم، به پاکستان سفری داشتم و در جلسه‌ای که مقامات پاکستانی در آنجا بودند، حضور یافتم. یکی از سناتورهای پاکستانی در آن جلسه به بیان خاطره‌ای از امام پرداخت و گفت "زمانی نزد امام خمینی رسیدم و از او پرسیدم که انقلابی که انجام داده‌اید چه فایده‌ای برای شما داشته است و ایشان نگاهی به من کردند و گفتند فرزندم فایده این انقلاب این بود که امروز برای ایران، در تهران تصمیم‌گیری می‌شود". پس از بیان این خاطره، همه حضار در مجلس به فکر فرو رفتند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "قبل از انقلاب، سیاستمداران ایران اجازه نداشتند سر سوزنی از سیاست‌های اربابشان تخطی کنند"، گفت: امروز همانگونه که مقام معظم رهبری می‌فرماید، ورزا و مسئولان کشور همگی از جنس مردمند. از پیروزی انقلاب تاکنون مشاهده می‌کنیم که همه ورزا از بین مردم انتخاب شده‌اند و حتی اگر وزرای دولت فعلی را مشاهده کنیم به همین نتیجه می‌رسیم.

حدادعادل با بیان اینکه "تاسیس حکومت دینی از دیگر دستاوردهای نهضت امام خمینی(ره) است"، اظهار کرد: در شرایطی که دنیا پرونده حکومت دینی را بسته بود، امام خمینی(ره) با تاسیس حکومتی دینی، حکومت اسلامی را در ایران بنیانگذاری کرد.

وی در ادامه، با اشاره به مساله حجاب افزود: ما در این مورد معتقدیم که حجاب و رعایت آن در جامعه حکمی الهی است و باید رعایت شود اما حکومت‌های سکولار معتقدند نباید احکام الهی را به قانون تبدیل کنیم. آنها معتقدند دین از مسائل اجتماعی جداست.

در ادامه، حدادعادل با اشاره به خاطراتش در ابتدای شکل‌گیری نهضت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امروز ۵۰ سال از نهضت امام(ره) می‌گذرد. در این مدت اگر حوادث کشورهای همسایه را بررسی کنیم، خواهیم دید که این حوادث تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتند؛ چراکه اگر انقلاب اسلامی در ایران پیروز نمی‌شد، امروز افغانستان از متعلقات شوروی به حساب می‌آمد. مردم افغانستان زمانی که مجاهدت ایرانیان را دیدند، در برابر شوروی ایستادگی کردند و می‌توان گفت یکی از عوامل فروپاشی شوروی، فرسودگی در برابر جنگ با افغانستان بود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی اتفاق نیفتاده بود، پرونده فلسطین نیز بسته شده بود. این امام بود که با روز قدس موجب شد که فلسطین تاکنون سرجایش باقی بماند تحولات لبنان و عراق نیز به برکت انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی(ره) به وقوع پیوسته است.

حدادعادل با بیان اینکه "امروز در داخل کشور مشکلات فراوانی داریم و این در حالی است که در همه زمینه‌ها نیز پیشرفت‌های اساسی داشته‌ایم"، اظهار کرد: ما امروز در داخل کشور مشکلات اقتصادی داریم. اوباما ادعا می‌کند که تحریم‌های فلج‌کننده علیه کشور ما اعمال کرده است. آنها می خواهند مردم از انقلاب دست بکشند و جلوی این حکومت بایستند ولی ملت ما به آنها پاسخ می‌دهد که ما حسینی هستیم و برای این اسلام خود شهدا داده‌ایم و حاضر نیستم عزت، عظمت و استقلال حکومت اسلامی خود را از دست بدهیم.
کد مطلب: 32568
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم! مکر و ریا زمین و زمان را فرا گرفته است
فقط و فقط به اصلاحات رای بدهید. سلام بر پرچمدار اخلاق و قانونگرایی سید محمد خاتمی
معمار ایده گفتگوی تمدنها