۰
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰

طرح و ایده مناظره زیاد دارم، کاندیداپسند نیست

طیف هشت نامزد ریاست جمهوری مختلف است و به لحاظ فکری، ذهنی و روحی با یکدیگر تفاوت دارند، به همین دلیل ضمن اینکه طرح و ایده‌ی زیادی برای شکل مناظره دارم، طرحی ندارم که مورد قبول این هشت نامزد باشد.

کارگردان و تهیه‌کننده برنامه انتخاباتی «فرش قرمز» که شاهد برنامه‌هایی چون «ماه عسل»، «شب‌های روشن» و ... نیز از او بوده‌ایم، درباره‌ی شکل مناظره‌های انتخاباتی، گفت: من به اندازه‌ی موهای سرم برای مناظره طرح دارم، اما یک طرح مناظره‌ای که مورد قبول هشت نامزد ریاست جمهوری واقع شود، ندارم.

 

 

*** بپذیریم که کار مناظره، دشوار و سخت است

 

 

پیام ابراهیم‌پور  ضمن بیان مطلب بالا عنوان کرد: طیف هشت نامزد ریاست جمهوری مختلف است و به لحاظ فکری، ذهنی و روحی با یکدیگر تفاوت دارند، به همین دلیل ضمن اینکه طرح و ایده‌ی زیادی برای شکل مناظره دارم، طرحی ندارم که مورد قبول این هشت نامزد باشد.

 

 

او همچنین بیان کرد: در عرصه فرم در رسانه مدعی هستم ولی باید بپذیریم که کار مناظره، دشوار و سخت است.

 

 

*** انتقاد از صداوسیما به ژست تبدیل شده است

 

 

ابراهیم‌پور معتقد است: صداوسیما هر اقدامی در شکل مناظره‌های انتخاباتی خود انجام می‌داد، بالاخره یکی، دو تن از نامزدها از شکل برنامه‌ی رسانه به نفع خودشان در جهت جذب آرای بیشتر انتقاد می‌کردند.

 

 

این تهیه‌کننده و کارگردان افزود: به طور طبیعی همه‌ی افراد اجازه دارند برخی از برنامه‌های صدا و سیما را نقد کنند ولی نقد از یک برنامه خاص با عنوان مناظره توسط یکی از نامزدها می‌تواند یک تاکتیک تبلیغاتی باشد؛ یعنی شخص بخواهد برای خودش یک محبوبیت ایجاد کند که این نمی‌تواند نقدی سازنده باشد همان‌طور که مطمئنا مناظره‌های بعدی با نظر نامزدهای محترم شکل بهتری پیدا خواهد کرد.

 

 

او اظهار کرد: امروزه انتقاد از صدا و سیما بیشتر به یک ژست و عادت تبدیل شده است.

 

 

این تهیه‌کننده و کارگردان برنامه‌های تلویزیونی در بخشی دیگر عنوان کرد: قطعا صدا و سیما برای دو مناظره‌ی بعدی با حضور نامزدها و یا نمایندگانشان به اصلاح فرم اول خود خواهد پرداخت تا بتواند نظر اکثریت نامزدها را جذب کند.

 

 

*** بهتر بود نامزدها رو در رو حرف می‌زدند

 

 

وی درباره‌ی مناظره اول نیز عنوان کرد: حداقل پیشنهادم به مناظره اول این است که بهتر بود همه‌ی تایم‌ها را جمع می‌کردند و نامزدها خود این تایم‌ها را مدیریت می‌کردند، همه با هم رو در رو و نه در کنار هم حرف می‌زدند و جواب یکدیگر را می‌دادند.

 

 

*** صداوسیما بجنبد اعتماد مخاطب دوباره سلب نشود

 

تهیه‌کننده و کارگردان «فرش قرمز» در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایسنا درباره‌ی بحث اعتمادسازی رسانه جهت جذب مخاطبانش، گفت: همین اقدامی که صداوسیما در حال حاضر در زمینه انتخابات انجام می‌دهد در اعتماد سازی، خیلی خوب و موثر است، فقط باید بجنبد تا فضا را تغییر دهد تا اعتماد مخاطب دوباره سلب نشود.

 

او در ادامه بیان کرد: ضمن ایراداتی که دو تن از نامزدها به برنامه مناظره وارد کردند، اما بخش خبری «20 و 30» و شبکه خبر انتقاد آن نامزدهای محترم را بازپخش کردند.

 

 

 

*** مردم آرامش را بیشتر دوست دارند

 

ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: به نظر من اعتماد در مردم وجود دارد و از آنچه که در فضای انتخاباتی تلویزیون حکمفرماست به خاطر تجربه تلخی که در فتنه 88 وجود داشت، راضی هستند؛ مطمئنا اکثر مردم از این فضای آرامشی انتخابات که رسانه در آن نقش بسزایی دارد راضی‌اند و اگر مشکلی هم باشد در ارائه‌ی فرم و شکل برنامه است.

 

وی ادامه داد: مردم به دنبال این نیستند که نامزدی راضی باشد و یا ببینند نتایج نظرسنجی چه چیزی را نشان می‌دهد، مردم نمی‌خواهند اتفاقی بیفتد که منجر به فتنه، چالش و هرج و مرج شود.

 

این برنامه‌ساز با اشاره به اینکه نباید شور و هیجان واقعی را با هیجان کاذب، شلوغی و چالش اشتباه گرفت، افزود: شاید اکنون مردم حس کنند که شور و هیجان خیلی کم است اما با این حال خوشحال هستند که تنش و چالش وجود ندارد و فضای جامعه شلوغ نیست، مردم آرامش را بیشتر دوست دارند.

کد مطلب: 32572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *