۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۹
وزیر امور خارجه فرانسه:

نباید بحران سوریه به لبنان سرایت کند

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در نشست خبری در بیروت تاکید کرد که تمام تلاش‌ها برای سرایت نکردن بحران سوریه به لبنان باید انجام شود.
به نقل از شبکه الجزیره، وزیر امور خارجه فرانسه گفت: باید تمام تلاش‌ها به کار گرفته شود تا لبنان از آثار تحولات سوریه فاصله بگیرد.

فابیوس با اشاره به اینکه لبنان دارای گروه‌های و طوایف مختلفی است، نسبت به هرگونه درگیری طایفه ای در این کشور هشدار داد.

سفر فابیوس به منطقه در حالی صورت می‌گیرد که "فرانسوا اولاند" رئیس‌جمهور فرانسه هم‌اکنون زیر موج انتقادهای دولت پیشین قرار دارد و از سوی آنها متهم به نداشتن ابتکار عمل در خصوص پرونده‌های دیپلماتیک بسیار حساس به ویژه مسئله سوریه است.

لبنان طی چند روز گذشته شاهد ناآرامی‌هایی بوده و گروهی تحت عنوان آل مقداد با هدف آزادی تعدادی از اتباع لبنانی‌ که توسط مخالفان سوری اسیر شده‌اند، برخی از اتباع سوریه و ترکیه را گروگان گرفته‌اند.

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که حامی اصلی شورشیان سوریه هستند در واکنش به این مسئله، از اتباع خود خواستند تا سریع تر لبنان را ترک کنند.

در روزهای گذشته موجی از حملات رسانه‌ای علیه گروه‌های لبنانی آغاز شده و این درحالی است که این رسانه‌ها در قبال ربوده شدن ده‌ها شهروند لبنانی توسط تروریست‌های ارتش آزاد هیچ واکنشی نداشتند.
کد مطلب: 3276
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *