۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۴
آسوشیتد پرس خبر داد

افزایش بدهی های یونان به ۳۰۳ میلیارد یورو

وزارت دارایی یونان اعلام کرد میزان بدهی های دولت این کشور تا پایان جولای ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۳۰۳.۵ میلیارد یورو رسیده است.
 به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس ، وزارت دارایی یونان اعلام کرد ، میزان بدهی های دولت این کشور تا پایان جولای ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۳۰۳.۵ میلیارد یورو معادل ۳۷۲.۶۷ میلیارد دلار رسیده است .

بر اساس این گزارش میزان بدهی های یونان در سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی به کمتر از ۲۸۰.۲ میلیارد یورو رسیده است . بر این اساس یونان از اواخر سال ۲۰۰۹ میلادی تا کنون با بحران مالی و بدهی روبرو است . میزان بدهی های یونان تا پایان سال ۲۰۱۱ میلادی به بیش از ۳۶۷.۹ میلیارد یورو رسیده بود .

یونان دو سال پیش مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی و مالی کمک ۱۳۰ میلیارد یورویی را دریافت کند و در ازای دریافت این کمک متعهد به اجرای سیاستهای ریاضتی شده است . یونان برای پنجمین سال متوالی با رکود اقتصادی روبرو شده است .

ارزش تولید ناخالص داخلی یونان در پنج سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است . رشد اقتصادی یونان سال گذشته ۶.۹ درصد کاهش داشته است و این رقم در سه ماه دوم امسال نیز با کاهش ۶.۲ درصدی روبرو شده است . یونان دومین نرخ بیکاری بالا را در منطقه یورو پس از اسپانیا در اختیار دارد .

نخست وزیر یونان تاکید کرد در دیدار آتی با رهبران آلمان و فرانسه خواستار مهلتی بیش از دو سال برای اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی در این کشور خواهد شد.آنتونیس ساماراس تصریح کرد، در دیدار هفته آتی با آنجلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از آنها خواهم خواست مهلتی بیش از دو سال را به آتن بدهند تا ما بتوانیم برنامه های ریاضت اقتصادی مد نظر وام دهندگان بین المللی را اجرا کنیم.

منابع آگاه اعلام کردند بازرسان بین المللی بار دیگر طی ماه سپتامبر به یونان سفر خواهند کرد و این کشور قطعا تا ماه اکتبر هیچ کمک مالی بین المللی جدیدی دریافت نخواهد کرد .مایکل فوشس معاون امور پارلمانی حزب دموکرات مسیحی آلمان تاکید کرد ، اگر نشانه ای از تلاشهای دولت یونان برای جلب رضایت و اعتماد وام دهندگان بین المللی وجود نداشته باشد ، آلمان از وتوی احتمالی اعطای کمکهای مالی بیشتر به یونان خودداری نخواهد کرد و پرداخت هر گونه کمک مالی جدید به این کشور بحران زده را وتو خواهد کرد .

این مقام آلمانی افزود اگر یونان نتواند اعتماد وام دهندگان بین المللی را جلب کند آلمان نیز نمی تواند با اعطای کمکهای مالی جدید به این کشور موافقت کند. یونان باید پایبندی خود به تعهدات بین المللی را نشان دهد . مرکل نیز پیش از این خواستار کاهش و یا قطع کمک‌های مالی بین المللی به یونان شده بود . اجرای این درخواست به خروج قطعی یونان از منطقه یورو منجر خواهد
کد مطلب: 3283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *