۱
۱
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۴
احتمال کناره گیری حدادعادل، اختلافات ولایتی با دو عضو دیگر

ائتلاف 1+2 به خط پایان رسید

ائتلاف 1+2 بین قالیباف،حداد و ولایتی از ابتدا بر مبنای اختلاف ایجاد شد
ائتلاف 1+2 بین قالیباف،حداد و ولایتی از ابتدا بر مبنای اختلاف ایجاد شد

افزایش اختلافات بین اعضای ائتلاف ۱+۲ و متمایل شدن یکی از اعضای ائتلاف به کاندیدایی خارج از آن، موجب شده ائتلاف ۱+۲ رسما به خط پایان برسد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، ائتلاف ۱+۲ که بین محمدباقر قالیباف، علی اکبر ولایتی و غلامعلی حدادعادل تشکیل شد تا در نهایت یکی از آنها در انتخابات حضور پیدا کرده و سایرین از او حمایت کنند، با افزایش اختلافات اعضا به خط پایان رسیده است. اعضای ائتلاف پس از افزایش اختلافات خود، اعلام کردند تا آخر در صحنه می مانند تا در نهایت، دو نفر آنها از فردی که رییس جمهور شد حمایت کنند. در حقیقت این اظهار نظر با این پیش فرض مطرح شده بود که رییس جمهور آتی قطعا یکی از اعضای ائتلاف است. این درحالیست که ابتدا قرار بود فقط یکی از آنها ثبت نام کند و بعد قرار شد پس از اعلام نظر شورای نگهبان یک نفر در صحنه بماند که به هیچ کدام از این وعده ها عمل نشد. از همان زمان که اعضای ائتلاف به وعده ها پایبند نماندند مشخص بود که آنها به اجماع نمی رسند. اما خبرهای جدید که حکایت از متمایل شدن حدادعادل به سمت سعید جلیلی دارد، نشان می دهد که دیگر نقطه مشترکی بین اعضای ائتلاف باقی نمانده است. برخی منابع از احتمال کنار رفتن حدادعادل به سود جلیلی خبر می دهند. هرچند که حدادعادل بارها اعلام کرده که برای انجام تکلیف در انتخابات کاندیدا شده و حتی اگر یک رای هم داشته باشد تا انتها در صحنه باقی خواهد ماند و از جهت کمبود رای نگرانی ندارد، اما وضعیت نه چندان مطلوب سعید جلیلی در نظرسنجی ها موجب شده حدادعادل بیش از پیش برای کنار رفتن به سود جلیلی ترغیب شود. حداد پیش از این بارها اعلام کرده بود که ممکن است گزینه نهایی ائتلاف، فردی از خارج از ادتلاف باشد. از سوی دیگر اختلافات شدید حدادعادل و قالیباف با ولایتی در مناظره تلویزیونی روز جمعه نشان داد که ولایتی کمترین نقطه اشتراک را با دو عضو دیگر ائتلاف دارد. ضمن اینکه بر خلاف حداد، قالیباف تمایلی به جلیلی ندارد و قصد دارد با تمام قوا از فرصت انتخابات برای جامه عمل پوشاندن به رویای خود برای ریاست جمهوری استفاده کند. مجموع این مسایل نشان می دهد که ائتلاف ۱+۲ به خط پایان رسیده و همانگونه که محسن رضایی در مناظره روز جمعه دو بار این سوال را مطرح کرد و پاسخی از سوی اعضای ائتلاف به آن داده نشد، مشخص نیست این سه نفر با این همه اختلاف بر چه مبنایی با هم ائتلاف تشکیل داده بودند.

کد مطلب: 32839
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قدرت خیلی ها را از راه بدر کرده. خدا رحم کند. خدا به آنها که اخلاص و توانایی دارند کمک کند. و به ما مردم که دیگر دنبال تجربه های خطرناک نباشیم و به کسی رای بدهیم که توانایی ها و تجربه اش ثابت شده باشد.