۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۰
در مورد پرونده آسانژ اتفاق افتاد:

هشدار مسکو به لندن در خصوص رعايت اصول ديپلماتيک

درحالی که سرنوشت جولیان آسانژ بنیانگذار ویکیلیکس باوجود اعطای پناهندگی سیاسی از سوی اکوادور وضع نامشخصی یافته است ، وزارت امور خارجه روسیه جمعه در بیانیه ای اعلام کرد مسکو از لندن می خواهد اصول دیپلماتیک را رعایت کند.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد:« آنچه در لندن اتفاق می افتد فقط ما را وادار می کند که در خصوص رعایت نص کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک به ویژه بند بیست و دو درباره مصونیت اماکن نمایندگی دیپلماتیک تردید کنیم.»
اکوادور پنجشنبه به آسانژ که از نوزده ژوئن در سفارتخانه این کشور پناه گرفته است پناهندگی سیاسی داد.
اکوادور عقیده دارد در صورتی که آسانژ به سوئد تحویل داده شود جان او در خطر خواهد بود.
آسانژ در سوئد به جرایم جنسی متهم است.
ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد انگلیس از این تصمیم متاسف است و تایید کرد کشورش مجبور است آسانژ را به سوئد تحویل دهد.
انگلیس به قانون سال هزار و نهصد و هشتاد و هفت اشاره می کند که به این کشور اجازه می دهد با نادیده گرفتن وضع دیپلماتیک سفارتخانه ها ، وارد این اماکن شود اما این قانون هرگز مورد استفاده قرار نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، دولت اکوادور ارجاع این پرونده را به دیوان بین المللی دادگستری لاهه برای وادار کردن انگلیس به اینکه اجازه دهد جولیان آسانژ به اکوادور عزیمت کند، مردود نمی داند.
علاوه بر این ، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد انگلیس به دهها مظنون به جرایم سنگین از جمله شمار زیادی از روس ها ، پناهندگی داده است.
مسکو از لندن در خصوص اعطای پناهندگی سیاسی به شمار زیادی از روس ها از جمله بوریس برزوسکی میلیاردر در تبعید و مخالف حکومت روسیه ،انتقاد می کند.
کد مطلب: 3288
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *