۱۱
۶
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۵
محمدرضا عارف به درخواست خاتمی رسماً از کاندیداتوری انصراف داد

فداکاری عارف برای پیروزی اصلاح طلبان

فداکاری عارف برای پیروزی اصلاح طلبان

محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با انتشار اطلاعیه‌ای از ادامه حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد و با گذشت و فداکاری خود، جریان اصلاحات را در یک قدمی پیروزی قرار داد تا با حضور آرای خاموش در صحنه انتخابات که نگران ریزش آرای اصلاح طلبان بودند، تمام آرای اصلاح طلبان و اعتدال گرایان به سود حسن روحانی به صندوقها ریخته شود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شامگاه روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای بر روی سایت خود، از ادامه حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد. متن کامل اطلاعیه عارف به شرح ذیل است:
ملت شریف ایران
با اهدا سلام و درود
غروب دوشنبه بیستم خرداد ماه، مرقومه‌ای از جناب آقای سید محمد خاتمی دریافت نمودم. ایشان طی این نامه در مقام رهبری اصلاحات، ادامه حضورم را در صحنه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به مصلحت ندانسته‌اند.
از آنجا که از ابتدای ورودم به عرصه انتخابات بارها بر موضع تمکین‌ از اجماع با محوریت جناب آقای خاتمی تاکید نموده‌ام و همچنین بر اساس منشور اخلاق انتخاباتی منتشر شده توسط اینجانب، خود را متعهد به رعایت اخلاق و انجام تعهداتم می‌دانم. لذا با عنایت به نظر صریح جناب آقای خاتمی و تجارب انتخابات دو دوره گذشته ریاست جمهوری، انصراف خود را از ادامه رقابت‌های انتخاباتی‌ اعلام می‌دارم.
خلق صحنه‌های به یاد ماندنی توسط شما مردم سربلند در دوره فعالیت‌های انتخاباتی‌ام، عامل موثری برای حرکت در مسیر تحقق حماسه سیاسی و نشانی از شکل‌گیری یک پایگاه و سرمایه بزرگ اجتماعی است.
اینجانب گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سربلند را مصداق روشن اصلاح طلبی واقعی می‌دانم. از آنجا که اعتقاد دارم شرکت در انتخابات، هم حق و هم تکلیف است، از مردم همراه سرافراز ایران صمیمانه می‌خواهم با حضور پر شور در انتخابات ۲۴ خردادماه، عزت و بقای جمهوری اسلامی و عظمت ایران و خلق حماسه سیاسی را تداوم بخشند.
در پایان از همه مردم عزیز کشورم برای همراهی بزرگوارانه‌شان تشکر می‌کنم و اعلام می‌دارم در همه شرایط در کنارشان خواهم ماند.
ارادتمند شما
محمدرضا عارف
شامگاه بیستم خردادماه هزار و سیصد و نود و دو

کد مطلب: 33260
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


رهگذر
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات زنده است
دوست
Iran, Islamic Republic of
درود بر عارف عارفان مرد معرفت
حبیب
دمت گرم و مرامت پایدار عارف ... خونی تازه در رگ اصلاحات تزریق کردی ... ایشالله که پیروزی با ماست
سعید
سلام و درود پاک مردم میهن عزیزم ایران به فرزند برومند و شجاع برخاسته از ملت آقای دکتر عارف
با ابراز خوشحالی وصف ناپذیر از وقوع این ائتلاف بنده به عنوان یک عضو کوچک از جامعه و حامی دکتر عارف و روحانی از اتخاذ این تصمیم حقیقتا بزرگ، ستودنی و به یادماندنی در تاریخ انتخابات و تصمیم فداکارانه بخردانه و انقلابی دکتر عارف دوست داشتنی وعزیزمان که این روزها دلگرمی ما در این وضع نابسامان کشور بودند از صمیم قلب و از دل وجان تشکر میکنیم و امیدواریم با عنایات حضرت حق از تصمیم بزرگ در 24 خرداد به ثمر نشسته و شاهد تشکیل یک دولت مقتدر حقیقتا مردمی و مثال زدنی در تاریخ ایران باشیم
به حول وقوه الهی پیروزی از آن ماست
کوروش
United States
قطعا تاریخ نیز دست شما را خواهد بوسید بخاطر این تصمیم بزرگ و این از خود گذشتگی که در تاریخ معاصر ما می تواند تک باشد .
زنده باد مرد کویر ...
الهه
فریاد که نمیگذارند .... برای پیروزی اصلاح طلبی سکوتی پرمعنا خواهم کرد
و ممنون از شما
جوان 20 ساله خواستار اصلاح طلب
حسینی
آقای عارف بانهایت سپاسگذاری ازاین فداکاری شما که بی شک انسان رابه یاد پهلوانان نامی ازچمله مالک اشترهاکه دریک قدمی پیروزی گوش به فرمان مولای متقیان علی ابن ابیطالب بود می اندازدشما که در نیم قدمی تا پیروزی اینچنین ایثارگری نمودید کارتان کمتر از هاشمی ها و جهان آراها و بهشتی ها و شهدای دیگر انقلاب نبوده و نامتان همواره درتاریخ در کنار بزرگان بیاد ماندنی خواهد بود زنده باد اصلاحات
حسینی
درود بر عارف ، سلام بر خاتمی ، تحیت وافر بر هاشمی ، زنده باد اصلاحات . این اقدام سترگ عارف را باید به سرمایه اجتماعی تبدیل کرد .کاش فداکارانه نامی از روحانی می برد . هنوز هم دیر نشده است ، عارف عزیز اجازه ندهید اما و اگر وارد جریان کنند . بگو و دعوت کن همه بیایند و به روحانی رأی دهند . حرف افراطی های اطرافت را گوش نکن .
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
کشته ی مرامتم جوانمرد.
رضا
زنده باد عارف مرد شجاع و بااخلاقی که مردانگی را معنا کرد
محمد
خیلی مردی
........همین