۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۱

درخواست کنگره از اوباما برای تسهیل کمک به زلزله زدگان ایران

جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه از رییس جمهوری آمریکا خواستند تا برای کمک به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی در ایران قوانین تحریم این کشور را به طور موقت تسهیل کند.
۱۴ نماینده کنگره آمریکا به رهبری دنیس کوسینیچ ( نماینده دموکرات ایالت اوهایو) با ارسال نامه ای به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از وی خواستند تا برای تسهیل در امر کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله در ایران ، یک مجوز کلی صادر کند.

در این نامه با اشاره به قانون تحریم های ایران و تاکید بر این مساله که برای کمک (نقدی) به ایران باید از دولت آمریکا مجوز اخذ شود ، به اوباما یادآوری شده که جورج بوش رییس جمهوری سابق آمریکا در جریان زلزله بم در سال ۲۰۰۳ برای مدت چند ماه با صدور مجوز زمینه کمک شهروندان آمریکا و ایرانیان مقیم آمریکا را فراهم کرد.

امضا کنندگان این نامه تاکید کرده اند که وضعیت فعلی رابطه با ایران و برنامه اتمی این کشور نباید مانعی در راه کمک های انساندوستانه به مردم این کشور ایجاد کند.

دولت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که شهروندان آمریکایی می توانند بدون اخذ مجوز برای آسیب دیدگان از زلزله در ایران دارو و کمک های غذایی بفرستند.

با این حال بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکا می گویندبا توجه به نبود نیاز خاص به دارو و مواد غذایی آنها مایلند کمک های نقدی به هموطنانشان بفرستند که ارسال این کمک های نقدی با توجه به تحریم های مالی و بانکی آمریکا و اروپا علیه ایران امکان پذیر نیست.

دفتر کنترل سرمايه های خارجی وزارت خزانه داری آمريکا در واکنش به فشار ایرانیان مهاجر در این کشور اعلام کرده که اين دفتر در شرايط اضطراری کنونی برای بررسی مجوز کمک های نقدی ،اولويت قایل خواهد شد.
کد مطلب: 3387
مرجع : عصر ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *