۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۶
نیویورک‌تایمز خبر داد:

تحقیق کنگره آمریکا در خصوص دور زدن تحریم‌های «دویچه بانک»

یک روزنامه آمریکایی از آغاز تحقیقات نمایندگان کنگره درباره دور زدن تحریم‌های ایران توسط یک بانک آلمانی و دیگر بانک‌های جهانی خبر داد
به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، یکی از مقامات اجرای قانون آمریکا گزارش داد که مقامات کنگره در حال بررسی این ادعاها هستند که «دویچه بانک» و دیگر بانک‌های جهانی میلیاردها دلار به ایران، سودان و دیگر کشورهای تحریم شده منتقل کرده‌اند.

یکی از سخنگویان دولت آمریکا به روزنامه نیویورک‌تایمز اعلام کرد که در سال ۲۰۰۷، دویچه بانک تصمیم گرفت که تجارت جدید با کشورهایی چون ایران، سوریه، سودان و کره شمالی را کنار بگذارد و تجارت کنونی خود با این کشورها را نیز محدود کند.

تحقیق و تفحص در خصوص دویچه بانک در میان یک سری دیگر از پرونده‌هایی صورت می‌گیرد که علیه شرکت‌های مالی جهانی در سال ۲۰۰۹ آغاز شد که در این پرونده‌ها آمده که این شرکت‌های مالی به بانک‌های ایران و دیگر شرکت‌هایی که تحت تحریم آمریکا هستند، پول منتقل می‌کنند.

در یک دهه گذشته، آمریکا و همپیمانان این کشور تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران را افزایش داده‌اند به امید آنکه بتوانند تلاش‌های هسته‌ای ایران را متوقف کنند اما بسیاری از شرکت‌های خارجی حاضر به ترک معاملات و روابط تجاری با ایران نشدند.
کد مطلب: 3411
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *