۰
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۲

استارت استقلال در جام حذفی با کاسپین

تیم فوتبال استقلال در چارچوب مسابقات جام حذفی به مصاف کاسپین قزوین می‌رود.
استارت استقلال در جام حذفی با کاسپین
تیم فوتبال استقلال در حالی فردا (سه‌شنبه) نخستین دیدار خود در مسابقات این فصل جام حذفی را برگزار می‌کند که خیلی از تیم‌ها تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفته‌اند.

استقلال در نخستین دیدار حذفی خود در ورزشگاه آزادی میزبان تیم کاسپین قزوین است. برنده این دیدار در مرحله یک هشتم نهایی به دیدار تیم ملوان خواهد رفت و در ادامه تیم پیروز آن مسابقه مقابل ذوب آهن بازی مرحله یک چهارم نهایی را برگزار خواهد کرد. با این حساب می‌بینیم که آبی‌پوشان تهران در صورت شکست حریف قزوینی باید مقابل رقبای لیگ برتری قرار بگیرند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در آخرین بازی خود، خارج از خانه مقابل سپاهان قدرتمند قرار گرفتند و در نهایت با تساوی بدون گل مقابل نماینده زردپوش اصفهان، یک امتیاز کسب کردند. این مسابقه در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر برگزار شد.

در نگاه اول و روی کاغذ کاسپین حریف سرسختی برای استقلال محسوب نمی‌شود اما وقتی به سابقه تیم‌های قلعه‌نویی و عملکرد آنها در جام حذفی رجوع کنیم، می‌بینیم که شکست‌های دور از ذهنی را مقابل تیم‌های نه چندان مطرح تجربه کرده‌اند، ضمن اینکه حالا دیگر همه می‌دانیم جام حذفی، جام شگفتی‌هاست و ممکن است در خلال آن اتفاقات غیر منتظره‌ای رخ دهد.

این که استقلال در این بازی با ترکیب اصلی به میدان خواهد رفت یا شاهد حضور چند تن از بازیکنان ذخیره این تیم در فهرست اولیه خواهیم بود بستگی به استراتژی قلعه‌نویی دارد. اساسا در این باره می‌توان ۲ برنامه کلی را متصور شد. اول اینکه سرمربی استقلال بخواهد با استفاده از ترکیب همیشگی (با سقف یکی، دو تغییر) همان نیمه اول به نتیجه دلخواه برسد و در ادامه از نفرات نیمکت‌نشین استفاده کند.

در نقشه دوم رویه کار برعکس خواهد بود، بدین ترتیب که قلعه‌نویی به مهره‌های کلیدی تیمش استراحت بدهد و امیدوار باشد که استقلال بدون آنها به نتیجه لازم دست یابد. اگر این اتفاق افتاد که چه بهتر در غیر این صورت در نیمه دوم مهره‌های مورد نظر وارد زمین شوند و به قول معروف کار را در بیاورند.

در هر حال باید توجه داشت از آن‌جا که قهرمانی در جام حذفی یکی از سهمیه‌های مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تعیین می‌کند برای همه تیم‌های مدعی ارزشمند است و جدی تلقی می‌شود.
کد مطلب: 36003
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *