۰
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۸

جلالی: برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی باید ۱۲ سال کار کنیم/ توهین به مسی خجالت‌آور است

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز تاکید کرد تیم ملی برای راهیابی به مرحله حذفی جام جهانی حداقل باید ۱۲ سال کار و تلاش کند.
جلالی: برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی باید ۱۲ سال کار کنیم/ توهین به مسی خجالت‌آور است
بعد از قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی و مشخص شدن حریفان ایران، اظهارنظرهای مختلفی در این خصوص مطرح شده است. مجید جلالی سرمربی باسابقه فوتبال ایران هم معتقد است در مورد عملکرد تیم ملی باید براساس واقعیت صحبت کرد و نباید رویاپردازی کنیم.

مجید جلالی معتقد است که اگر بخواهیم واقعیت را در نظر بگیریم تیم ملی شانسی برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ ندارد. جلالی که این روزها تیمش در صدرجدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد در مورد وضعیت تراکتورسازی، قرعه‌کشی جام جهانی و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرنگار تسنیم پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

 تیم شما در بازی‌های بیرون از خانه بهترین تیم لیگ برتر بود است ولی در بازی‌های خانگی چند امتیاز حساس را از دست دادید. دلیلش چیست؟

حریفانی که به تبریز می‌آیند مقابل تراکتورسازی از شیوه سختی استفاده می‌کنند. در نیم فصل اول ما برای مقابله با آنها به خوبی آب دیده نشده بودیم و از طرفی ابزار کافی نداشتیم. ما سعی کردیم از طریق تمرینات این ابزارها را به دست بیاوریم که خوشبختانه در هفته‌های ابتدایی نیم فصل دوم شرایط‌مان به مراتب بهتر شده است.

البته در تعطیلات نیم فصل مسابقات لیگ برتر تلاش کردیم مشکلات موجود را با جذب بازیکنان جدید برطرف کنیم اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است. به همین دلیل تلاش می‌کنیم کمبودها را با تمریناتی که انجام می‌دهیم برطرف کنیم.

 بازیکن برزیلی شما چه زمانی قرار است به ایران بیاید؟

او هفته آینده به ایران می‌آید. من گلچینی از بازی‌های این بازیکن را دیدم ولی درخواست کردم تا فیلم ۲ بازی کامل او را هم به من بدهند. من با دقت این فیلم‌ها را تماشا کردم و در نهایت تصمیم به جذب این بازیکن برزیلی گرفتم. او با یک باشگاه دیگر قرارداد دارد و باید قراردادش را فسخ کند و هفته دیگر به ایران بیاید.

 کرار جاسم گفته که عجله‌ای برای حضور در تراکتورسازی ندارد و با پیشنهاد استقلال مواجه شده است. آیا از این موضوع مطلع هستید؟

مسئولان باشگاه تراکتورسازی به من گفته‌اند که جذب کرار قطعی شده و قرار است هفته آینده بعد از ۲ بازی که برای تیم عراقی‌اش انجام می‌دهد به ایران بیاید. من از پیشنهاد استقلال به این بازیکن عراقی بی‌خبرم.

 تراکتورسازی امسال قهرمان لیگ برتر می‌شود؟

ما نیم فصل دوم را تازه شروع کرده‌ایم و باید قدم‌ها را یکی پس از دیگری برداریم. در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر ۶ تیم به صدر جدول رسیدند ولی به مرور جایگاه خود را از دست دادند. ما با کمک بازیکنان این موضوع را آسیب‌شناسی کردیم و دوست نداریم چنین اتفاقی برای تراکتورسازی هم تکرار شود. صحبت کردن در مورد قهرمانی از حالا زود است.

 به نظر شما اصلی‌ترین رقیب تراکتورسازی برای قهرمانی کدام تیم یا تیم‌ها هستند؟

تمام تیم‌ها رقیب ما هستند و باید در ۱۳ بازی باقی‌مانده بیشترین امتیاز را بگیریم.

 فکر می‌کنید در ۱۳ بازی باقی‌مانده تا پایان لیگ برتر چند امتیاز می‌خواهید تا قهرمان شوید؟

فکر می‌کنم اگر ۲۶ تا ۲۸ امتیاز از این ۱۳ بازی بگیریم قهرمان خواهیم شد.

 در مورد قرعه‌کشی جام جهانی و گروه ایران صحبت کنید. آیا ما شانسی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ داریم؟

فوتبال یکسری واقعیت‌ها دارد که اگر بخواهیم در امتداد این واقعیت‌ها صحبت کنیم باید بگوییم که ایران شانسی برای صعود ندارد. قسمت دیگر فوتبال مربوط به اتفاقات می‌شود که خیلی از تحلیل‌ها را عوض می‌کند. ما اگر بخواهیم براساس اتفاق صحبت کنیم می‌توانیم بگویم که شانس صعود داریم. با این حال واقعیت این است که ما نمی‌‌توانیم در ۶ ماه کاری کنیم که بتوانیم در جام جهانی بوسنی و نیجریه را شکست دهیم و از گروه خود صعود کنیم.

 فکر می‌کنید فوتبال ایران چه زمانی می‌تواند پتانسیل صعود به مرحله حذفی جام جهانی را داشته باشد؟

برای صعود به این مرحله باید ۱۲ سال کار کنیم، آن هم با یک برنامه‌ریزی مدون و دقیق. ما نمی‌توانیم در ۶ ماه ساختار، ماهیت و سبک فوتبال‌مان را تغییر دهیم. ما فقط می‌توانیم در این مدت آمادگی بدنی بازیکنان را بالا ببریم، چند بازی خوب تدارکاتی داشته باشیم تا در جام جهانی بازی‌های خوبی انجام بدهیم. البته باید به یک مورد دیگر هم اشاره کنم.

 بفرمایید.

من پس از جام جهانی ۹۸ فرانسه در سمیناری که خارج از ایران بود، شرکت کردم. در آنجا عملکرد تیم‌ها مورد بررسی قرار گرفت که تیم ملی ایران عنوان بیستم را بالاتر از ژاپنی به دست آورد که در جام جهانی ۳ شکست را متحمل شد و در این سمینار عنوان سی‎ودوم را به دست آورد. همان آدم‌هایی که این آمارها را بررسی کرده بودند، گفتند که ژاپن با شیوه بازی‌اش ۸ سال دیگر می‌تواند به صعود از گروه خود در جام جهانی امیدوار باشد. آنها اما هیچ شانسی به ایران ندادند. ما نباید فشارهای نابه‌جایی را روی تیم ملی ایجاد کرده و رویاپردازی کنیم.

 به نظر شما شانس اول قهرمانی در جام جهانی چه تیمی است؟

به نظر من ۳ تیم آلمان، برزیل و آرژانتین شانس‌های اصلی قهرمانی هستند و من اسپانیا را به عنوان تیم چهارم مدنظر قرار می‌دهم.

 حتماً می‌دانید که لیونل مسی هم این روزها از طرف ایرانی‌ها سوژه شده است. در این مورد چه صحبتی دارید؟

بله. متاسفانه در این چند روز کاربران اینترنتی در فضای مجازی به مسی توهین کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که خیلی چیزها قابل تغییر نیست. شما می‌بینید که وقتی در استادیوم شعاری سر داده می‌شود فلان تیم را جریمه کرده یا اینکه تماشاگرانش را محروم می‌کنند. حالا می‌خواهند چه کار کنند؟ چه کسی در مورد این رفتارها پاسخگو است؟ ما باید این ناهنجاری‌ها را به صورت عمیق مورد بررسی قرار دهیم. این کار بسیار تاسف‌آور است که ایرانی‌ها در فضای مجازی به مسی توهین می‌کنند. واقعاً خجالت‌آور است که چنین چیزهایی را می‌بینیم.
کد مطلب: 36039
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *