۰
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۷

ذوالفقار‌نسب: بازیکنان‌ ما ۲ کلاس پایین‌تر از آرژانتینی‌ها هستند/ برخی نفرات ما مقابل نیجریه شکننده‌اند

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که برخی از بازیکنان ایران از نظر بدنی ضعیف‌تر از بازیکنان نیجریه هستند.
ذوالفقار‌نسب: بازیکنان‌ ما ۲ کلاس پایین‌تر از آرژانتینی‌ها هستند/ برخی نفرات ما مقابل نیجریه شکننده‌اند
در مورد قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ و هم‌گروهی ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی، عنوان کرد: به نظر من در جام جهانی گروه سخت و آسان نداریم چون تیم‌هایی که به این جام می‌آیند قطعاً قدرتمند هستند و از بهترین امکانات استفاده می‌کنند. هر تیمی که در جام جهانی حاضر می‌‌شود تا آخرین لحظه مبارزه می‌کند و از این مسئله ترس و واهمه ندارد.

وی ادامه داد: بدون تعارف باید بگویم، تیم‌هایی مانند ایران که بازی‌های دوستانه خوبی را تدارک ندیده باشند به مشکل می‌خورند. ما هنوز یک اردوی درست و حسابی برگزار نکردیم، ضمن اینکه ۳ اردوی تیم ملی هم لغو شده است. اگر بخواهیم با این منوال پیش برویم شرایط فنی تیم ملی ضعیف می‌شود. در گروهی قرار داریم که هر کدام از حریفان‌مان شرایط فنی خاصی دارند.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص تیم‌های هم‌گروه ایران اظهار داشت: بوسنی یک تیم کاملاً کلاسیک است که فوتبالی مبتنی بر هوش و تاکتیک را ارائه می‌دهد، فوتبالی مانند یوگسلاوی سابق. این تیم و یونان بهترین گزینه‌های اروپایی برای ما بودند، البته معتقدم ایران مقابل یونان فوتبال راحت‌تری ارائه می‌داد.

ذوالفقار‌نسب تصریح کرد: سبک بازی نیجریه کاملاً با بوسنی و حتی آرژانتین متفاوت است. آنها سختگیرانه و خشن فوتبال بازی می‌کنند. بعضی از بازیکنان ما مقابل نفرات نیجریه شکننده هستند. همه باید آگاه باشند که مقابل نیجریه کار بسیار سختی داریم و فقط باید با دوندگی بی‌امان مقابل این تیم بازی کنیم.

وی درباره وضعیت تیم ملی آرژانتین هم گفت: این تیم بیشتر روی سرعت و مهارت بازیکنانش حساب می‌کند و البته در پرس هم بسیار قدرتمند است. باید بگویم تیم ایران ظرفیت این را دارد که مقابل آرژانتین فوتبال خوب و آبرومندی را رائه بدهد.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا تیم ایران می‌تواند از گروه خودش صعود کند و یا دست‌کم مانند جام جهانی ۱۹۹۸ حضوری آبرومند خواهد داشت یا نه، تاکید کرد: فکر می‌کنم مثل جام جهانی ۹۸ حضور آبرومندانه‌ای داشته باشیم، هرچند ترس من این است که از ۳ دوره گذشته ضعیف‌تر ظاهر شویم.

ذوالفقار‌نسب در مورد تقابل احتمالی لیونل مسی با مدافعان ایران و هجمه‌ای که علیه هاشم بیک‌زاده راه افتاده، عنوان کرد: به نظر من باید به بازیکنان ایران اعتماد داشته باشیم و شخصیت تیمی خودمان را بالا ببریم. ما نباید خودمان را مورد تمسخر قرار دهیم. مسی یک بازیکن است که با هوش بالا و تلاش زیاد در زمین حاضر می‌شود. مطرح شدن این‌گونه مسائل در فضای مجازی و حتی فوتبال کشور به خاطر عدم شناخت از فوتبالیست‌های خودمان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال این وجود دارد که ایران مقابل آرژانتین با تعداد گل‌های زیاد شکست بخورد، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم به این وضعیت دچار شویم. تیم ایران مربی باهوشی دارد که نتایج تیم ما در جام جهانی کارنامه کاری او را پررنگ‌تر می‌کند در ضمن فوتبالیست‌های ما این قابلیت را دارند که بیشتر از ظرفیت خود بازی کنند، مثل بازی ایران با آمریکا و ایران با کره‌جنوبی. همه این مسائل به بحث‌های روانی برمی‌گردد. باید یک مثال ساده بزنم؛ در یک بطری آب ۱/۵ لیتری نمی‌شود ۱/۷ لیتر آب ریخت اما فوتبالیست‌ها گاهی ۲ برابر ظرفیت خود می‌توانند بازی کنند.

بازیکن پیشین تیم ملی ادامه داد: ما در همه موارد فوتبالی از آرژانتین عقب‌تر هستیم و بازیکنان‌مان در بُعد بین‌المللی ۲ کلاس پایین‌تر از بازیکنان آرژانتین هستند، اما اگر همین بازیکنان خوب تهییج شوند و مراحل آماده‌سازی را به خوبی پشت‌سر بگذارند می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. در نهایت باید بگویم در گروه بسیار مشکلی قرار داریم ولی با کار و تلاش زیاد می‌توانیم فوتبال آبرومندانه‌ای را ارائه دهیم.
کد مطلب: 36059
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *