۰
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۲

سینمای ایران یادِ خشکی دریاچه ارومیه افتاد

سعید ابراهیمی‌فر فیلم سینمایی “روزی روزگاری دریاچه” را با موضوع خشکی دریاچه ارومیه و با هشداری درباره آینده این منطقه می‌سازد.
سینمای ایران یادِ خشکی دریاچه ارومیه افتاد


سعید ابراهیمی‌فر کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بازنویسی نهایی فیلمنامه “روزی روزگاری دریاچه” تا پایان آذر ماه به پایان می‌رسد. چون فصل مناسب برای فیلمبرداری این فیلم سینمایی فصل بهار است، زمان زیادی برای انجام پیش‌تولید این فیلم سینمایی دارم.

وی در پاسخ به این پرسش که پس از پایان نگارش فیلمنامه بلافاصله درخواست پروانه ساخت می‌دهد یا خیر؟ توضیح داد: عجله‌ای برای دریافت پروانه ساخت ندارم، به همین دلیل ترجیح می‌دهم تا در ابتدا سرمایه‌گذار مناسب برای ساخت این فیلم سینمایی را پیدا کرده تا بتوانم با فراغ خاطر آنچه را که می‌خواهم بسازم.

کارگردان فیلم سینمایی “تک درخت‌ها” بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده “روزی روزگاری دریاچه” را اواسط فروردین ماه جلوی دوربین می برم. مضمون این فیلم سینمایی در خصوص اتفاقاتی است که ممکن است در آینده نه چندان دور با خشک شدن دریاچه ارومیه برای آذربایجان رخ دهد.

وی با اشاره به این مطلب که “روزی روزگاری دریاچه” یک هشدار برای رفع بحران دریاچه ارومیه است، تاکید کرد: امیدوارم این فیلم بتواند تاثیر قابل توجهی بر مسئولان تصمیم‌گیرنده در این زمینه بگذارد و بتوانیم پیام خود را به درستی به جامعه منتقل کنیم.

ابراهیمی‌فر در پایان گفت: با توجه به اینکه بخش کوتاهی از این فیلم یادآوری وجود آب در دریاچه ارومیه است، برای فیلمبرداری از سواحل دریای خزر استفاده خواهیم کرد و بخش‌های اصلی فیلم در کناره دریاچه ارومیه کار می شود.
کد مطلب: 36071
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *