۰
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۲

صالحی: رویانیان از وکیل دایی انتقاد کند

رئیس کمیته استیناف و مدیرعامل پرسپولیس در برنامه‌ای رادیویی در مورد محرومیت علی دایی بحث کردند.
صالحی: رویانیان از وکیل دایی انتقاد کند
علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف امروز (یک‌شنبه) در گفت‌و‌گوی تلفنی با برنامه تیتر داغ شبکه رادیویی جوان در مورد حکم اعلام شده از سوی این کمیته و محرومیت ۲ جلسه‌ای علی دایی، سرمربی پرسپولیس گفت: با توجه به بند ۲ ماده ۲۳ آئین نامه انضباطی کمیته انضباطی به عنوان مرجع بدوی، تخلف دایی را احراز کرده و ما این حکم را تشدید نکرده و تنها قانون را اجرا کردیم.

وی ادامه داد: فیفا در مسائل داخلی فدراسیون‌ها دخالت نکرده و صلاحیت هر مرجعی توسط قانون به طور مشخص قید شده است البته این امر مانع از این نخواهد شد که دایی یا باشگاه پرسپولیس نتوانند شکایت‌شان را به فیفا ارسال کنند. در صورت ارسال شکایت، آنها رسیدگی خواهند کرد و هر حکمی از سوی فیفا قطعی و لازم الاجرا خواهد بود.

در ادامه برنامه محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگوی زنده این برنامه شرکت و عنوان کرد: من صحبت‌های آقای صالحی را شنیدم اما باید بگویم که متاسفانه قانع کننده نیست. روی صحبت من اصلا با باشگاه سپاهان نیست. موضوع شکایت این است که در کمیته استیناف مبلغ ۷ میلیون تومان جریمه تشدید شده و ۲ جلسه محرومیت نیز به آن اضافه شده است. آقای صالحی! شما که مرجع صالح رسیدگی به تظلم و دادخواهی همه اهالی فوتبال و این پرونده هستید آیا نباید دلایل دایی را هم می‌شنیدید و بعد حکم را صادر می‌کردید؟

در ادامه گوینده برنامه با اشاره به اتفاقات مختلف رخ داده در کنفرانس‌های خبری در نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران از صالحی پرسید که آیا تنها جریمه شدن علی دایی، باعث بروز شائبه‌ها و شایعه‌ها در مورد کمیته انضباطی نخواهد شد که صالحی در پاسخ اظهار داشت: انتقاد شما در این زمینه وارد است و نظر بنده هم همین است. هر کسی که طبق آئین‌نامه تخلفی مرتکب شود، می‌بایست بر اساس قانون مجازات شود. متاسفانه این بدعت از سال‌های قبل گذاشته شده اما باید در نظر داشت که کمیته استیناف، تنها زمانی مجاز به ورود به موضوعاتی از این دست است که ابتدا در مرجع بدوی، یعنی کمیته انضباطی موضوع مطرح و حکم صادر شود، چنانچه درخواست تجدید باشد، کمیته استیناف ورود خواهد کرد.

وی ادامه داد: آقای دایی در این پرونده که مطرح کردند به عنوان معترض وارد شدند و وکیل داشتند. ایشان چهار، پنج صفحه لایحه نوشتند و وکیل‌شان هم دفاعیات خودشان را مطرح کردند. اگر آقای رویانیان در این زمینه انتقادی دارند، باید به وکیل آقای دایی باشد که آیا درست دفاع شده یا نه. اگر آقای رویانیان دلایل محکمه پسندی در این چند صفحه لایحه به کمیته استیناف ارائه کردند، ما حتما رسیدگی خواهیم کرد.

محمد رویانیان در پایان این برنامه گفت: علی دایی نماد فوتبال ایران است و نباید وجه او را تخریب کنیم. متاسفانه برخی، تاکید می‌کنم برخی از رسانه‌ها، به حواشی دامن می‌زنند و شرایط به گونه‌ای شده که ما هر حرفی بزنیم نوک پیکان انتقادات به سوی باشگاه و سرمربی تیم نشانه می‌رود.
کد مطلب: 36237
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *