۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۹

خاتمی: «باران» فعال و پرنشاط موجب تقویت نظام می‌شود

رئیس بنیاد باران با بیان اینکه باید مرحله جدیدی از فعالیت این بنیاد در همان چارچوبی که مشخص شده است، ادامه یابد، اظهار کرد: «باران» فعال و پرنشاط می‌تواند موجب تقویت نظام و پرداختن به مسائلی شود که جایشان در جامعه ما خالی است.
خاتمی: «باران» فعال و پرنشاط موجب تقویت نظام می‌شود
، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در هفتاد و سومین نشست ماهانه بنیاد باران (بنیاد آزادی، رشد و آبادانی ایران)، گفت: بنیاد باران به این منظور تأسیس شد که بتواند کانونی برای گردهمایی همه اندیشه‌ها، تجربه‌ها و کسانی باشد که در جامعه ما فعالند و به اصل انقلاب و سربلندی کشور علاقه‌مند هستند؛ باشد تا هم با گردهم آمدن، دیدارها تازه شود و هم نسبت به مسائل روز ایران و جهان روزآمد شود و نیز در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی فعال باشد.

وی افزود: البته ماهیت بنیاد باران ماهیت سیاسی نیست؛ گرچه وقتی یک جمع فعالی اینچنینی فعالیت کند فعالیتش آثار سیاسی دارد و بیشتر جنبه‌های فکری و پر کردن خلاءهایی که در جامعه ما وجود دارد مدنظر دارد. در این راستا، باران برنامه‌های بلندی داشته و دارد. اساسنامه بنیاد از سنجیده‌ترین اساسنامه‌های تدوین شده در کشور است که در اینجا باید یاد استاد بزرگوار آقای دکتر حبیبی که ما را در نوشتن این اساسنامه کمک کردند یاد کرد؛ کسی که پیش‌نویس قانون اساسی را هم تدوین کرده بود. در آن اساسنامه، فعالیت‌های مورد نظر که باید انجام گیرد پیش‌بینی شده بود تا مرکزی برای اندیشه و فکر وجود داشته باشد، تجربیات گذشته اندوخته شود و به کسانی که در مسئولیت هستند منتقل و انتقادات هم بیان شود.

رئیس‌جمهور اسبق کشورمان با بیان اینکه "بنیاد باران از همان اول با نوعی تنگ‌نظری روبه‌رو شد"، خاطرنشان کرد: حتی برای اینکه ما رسماً صاحب یک مؤسسه آموزشی - پژوهشی شویم، موافقت نشد و در نتیجه کج‌دار و مریز کارها طی شد تا بالاخره در دوره اول فعالیت‌های نسبتاً خوب - اما ناکافی - صورت گرفت. در دوره دوم فعالیت‌ها با مشکلات بیشتری روبه‌رو شدیم و آنچه در این مدت بیشتر اهمیت داشت، این بود که با وجود تنگناها و سختی‌ها چراغ باران روشن نگه داشته شود. امکانات مادی و هم زمینه فعالیت‌های مورد نظر خیلی کم بود، اما دوستان همت کردند. دوستانی که فقط در هنگام گشاده‌دستی هستند، فراوانند، اما دوستانی که در هنگام تنگدستی و تنگنا حضور دارند، کم هستند. در باران دوستانی بودند که واقعا همت بزرگی دارند و چراغ اینجا را روشن نگه داشتند که مشکلات زیادی را نیز تحمل کردند.

وی با اشاره به انتخاب هیأت مدیره و مدیرعامل جدید بنیاد باران نیز گفت: من از جناب آقای دکتر رازانی صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم که در یک مقطع زمانی که موقعیت مناسبی نبود، پذیرفتند که این مسئولیت را بر عهده بگیرند و الحق به خوبی آن را بر عهده گرفتند. اینکه ما امروز ما باز هم می‌توانیم در کنار هم بنشینیم و صحبت کنیم، تا حد زیادی مرهون تلاش و کار مستمر جناب آقای رازانی است؛ البته من از تمام اعضای شورای عالی و هیأت مدیره تشکر می‌کنم که باید بطور ویژه از آقایان دکتر عارف، حاجی، جمشید انصاری، رسولی و زمانی تشکر کنم.

خاتمی در پایان افزود: با تمام احترامی که برای دوستان قائل هستم، واقعاً مایل بودم آقای دکتر رازانی به فعالیت‌های خود ادامه دهند، ولی به هر دلیلی ایشان ترجیح دادند که کنار ما بمانند اما در این موقعیت نمانند و ما از ایشان استفاده می‌کنیم. خوشحالم که هیأت مدیره جدید تشکیل شد و برادر خوب، توانمند، خوشفکر و پر تلاش دیگری یعنی جناب آقای جواد امام این مسئولیت را بر عهده گرفتند و ان‌شاءالله با یاری آقای رازانی و دوستان دیگر شاهد شکوفایی باران باشیم و من از همه شما که در تمام دوره‌ها ما را تنها نگذاشتید تشکر می‌کنم و امیدوارم شاهد فعالیت پر بار باران و سایر مؤسساتی که فعالند و به قصد خدمت کار می‌کنند، باشیم.

بر اساس این گزارش، در این جلسه همچنین از زحمات اسدالله رازانی - مدیرعامل باران در سال‌های ۸۸ تا ۹۲ - قدردانی شد. رازانی نیز در سخنان کوتاهی از رییس و هیأت مدیره باران تشکر کرد.
کد مطلب: 36320
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *