۰
پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۰

ساخت مجتمع صبا و موزه‌ پانورامای تهران تکمیل شد

ساخت موزه پانورامای دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس و مجتمع تئاتر آئینی صبا در خیابان شریعتی تهران به اتمام رسید.
ساخت مجتمع صبا و موزه‌ پانورامای تهران تکمیل شد
خلیل راحتی، مدیر جدید شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران  در مورد دو پروژه‌ای که این شرکت در دست داشت، توضیح داد: مرکز تئاتر آیینی "صبا" از لحاظ عملیات اجرایی تمام شده و ساختمان آن آماده بهره‌برداری است. این مرکز در خیابان شریعتی تهران قرار دارد و با جدیدترین امکانات روز دنیا طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: ساختمان این مکان بسیار زیبا و منحصر بفرد است. این ساختمان کاملا زیر زمین قرار دارد و طبقه همکف آن فضای سبز است. معماری این سالن از لحاظ زیبایی‌شناسی می‌تواند الگو باشد و مورد توجه هنرمندان و معماران قرار گیرد.

مدیر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ساخت این مجموعه به پایان رسیده است، بیان کرد: بر این باوریم که کیفیت اجرای تئاتر در این سالن عالی است و می‌تواند به بالا بردن سطح اجراها و نمایش‌های کشور کمک کند.

وی در مورد امکانات این مجموعه توضیح داد: مرکز نمایش‌های آیینی صبا از سالن‌های نمایش، آمفی‌تئاتر، گریم و تمرین بازیگران، سالن‌های اجتماعات و فضای انتظار، ۶۴ واحد تجاری و ۱۶۵ پارکینگ درست شده است. اگر از داخل به این سالن نگاه کنید آهن و شیشه می‌بینید ولی از بیرون بازتاب آسمان بر این نمای شیشه‌ای دیده می‌شود.

به گفته وی، کار عملیات ساختمانی این ساختمان تمام شده ولی تجهیز سالن‌ها هنوز به اتمام نرسیده و وقت می‌گیرد.

راحتی در مورد تجهیزات سالن توضیح داد: ساختمان کلی این مرکز افتتاح شده ولی سن نمایش، صحنه متغیر و صفحه گردان تماشاچی‌ها مواردی است که باید از خارج وارد شود و همین موضوع باعث شده که کار تجهیز این سالن به تاخیر بیفتد.

مدیر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در مورد زمان بهره‌برداری از این مرکز گفت: شاید کلیت این سالن به بهره‌برداری برسد چون امکان اجرا در آن هست ولی اجراهایی که به تغییر مکان تماشاچی و یا تغییر زاویه سالن اصلی نمایش نیاز دارند باید منتظر خرید و وارادات این تجهیزات بمانند.

این مدیر فرهنگی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد موزه "پاناروما" گفت: این موزه نیز عملیات ساختمانی خود را پشت سر گذاشته و تقریبا تمام شده ولی تجهیز آن هنوز باقیست. موزه پانورامای دفاع مقدس وظيفه يادآوری عمليات بيت‌المقدس؛ عمليات آزادسازی خرمشهر را بر عهده دارد و می‌تواند به يكی از زيباترين نقاط گردشگری تهران تبديل شود.

وی افزود: معماری موزه پانوراما مشتمل بر اساس سه بخش تالار اصلی پانوراما، گالری بیت‌المقدس و فضای جانبی آن تعریف و تهیه شده است. این ساختمان دو طبقه است و ورودی‌های آن بر اساس طرح‌های مورد استفاده در عملیات بیت المقدس طراحی می‌شود. در مرحله پایانی، برگردان نقاشی روی دیواره پانوراما انتقال می‌یابد و با کمک تجهیزات ویژه صوتی و تصویری، تأثیر آن در بخش‌های مورد نظر بیشتر می‌شود.

این فعال فرهنگی در پایان سخنانش گفت: کار ساخت این ساختمان به پایان رسیده ولی نصب و آماده شدن نقاشی‌ها کمی طول می‌کشد.
کد مطلب: 36449
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *