کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آسمان لیگ دوباره آبی شد

14 دی 1392 ساعت 20:43

تیم استقلال با برتری برابر راه‌آهن سورینت به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.


دیدار راه‌آهن سورینت و استقلال از رقابت‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال امروز (شنبه) از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی تهران آغاز شد که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

نیمه اول

استقلالی‌ها که مقابل میزبان خود با ترکیب رحمتی، صادقی، ساموئل، حیدری، نیکبخت‌واحدی، نوری، تیموریان، نکونام، اکبرپور، نظری و برهانی در میدان حاضر شده بودند، در دقیقه یک بازی با یک حمله جدی از سوی بازیکنان راه‌آهن روبرو شدند که این حرکت تبدیل به کرنر شد و در ادامه نیز تلاش شاگردان ابراهیم‌زاده راه به جایی نبرد.

آبی پوشان در دقیقه ۶ بازی روی حرکت آندرانیک تیموریان خطری روی دروازه راه‌آهن ایجاد کردند اما شاگردان منصور ابراهیم‌زاده توپ را در آستانه ورود به دروازه از منطقه خطر دور کردند.

در ادامه بازیکنان استقلال فشار زیادی روی دروازه راه‌آهن آوردند که در چند صحنه دفاع این تیم سراسیمه نشان داد، اما بازیکنان آبی‌پوش نتوانستند از این فرصت و حملات خود نتیجه‌ای بگیرند و بازی نیز با کم شدن سرعتش در میانه میدان ادامه پیدا کرد.

هر چند ۲ تیم موقعیت‌های نه چندان خطرناکی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند و فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند، اما بازیکنان استقلال و راه‌آهن با بی دقتی این فرصت‌ها را از دست دادند تا این دیدار بین بازیکنان درگیرانه ادامه پیدا کند. دقایق منتهی به نیمه اول نیز در میانه‌های میدان ادامه داشت و بازی در این نیمه بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم

دیدار راه‌آهن سورینت و استقلال در نیمه دوم نیز بسیار کُند و آرام آغاز شد و ۲ تیم موقعیت خطرناکی را روی دروازه دیگری ایجاد نکردند و بازی در میانه‌های میدان پیگیری شد. این دیدار که گره خورده بود با تعویض استقلال همراه شد و امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت هاشم بیک‌زاده را در دقیقه ۵۹ به زمین بفرستد و آرش برهانی که نتوانسته بود انتظاراتش را برآورده کند را روی نیمکت بنشاند. در همین لحظات هم استقلال روی یک ارسال صاحب موقعیت شد اما این فرصت نیز مانند موقعیت‌هایی که در نیمه اول به دست آمده بود از دست رفت.

امیر قلعه‌نویی که یک تعویض تاکتیکی را انجام داده بود تا از ارسال‌های بیک‌زاده برای رسیدن به گل استفاده کند، در دقیقه ۶۷ به خواسته خود رسید و بعد از صاحب توپ شدن بیک‌زاده و ارسال این بازیکن از سمت راست، دروازه وحید طالب‌لو توسط محمدمهدی نظری باز شد تا مهاجم جوان استقلال اولین گل فصل خود را در رقابت‌های لیگ برتر به ثمر برساند.

پس به ثمر رسیدن گل بازی سرعت بیشتری گرفت و بازیکنان تیم راه‌آهن برای جبران این گل تلاش کردند که البته با دفاع خوب استقلال نتوانستند در لحظات بعد از دریافت گل موقعیتی به دست بیاورند.

منصور ابراهیم‌زاده بعد از به ثمر رسیدن گل استقلال برای تغییر وضعیت تیمش دست به تعویض زد و در دقیقه ۷۴، برزای را جایگزین محمد علیزاده کرد اما دفاع مستحکم استقلال مقابل حملات راه‌آهن ایستاد. دقیقه ۸۲ نیز دومین تعویض راه‌آهن شکل گرفت و علی علیپور به جای امین منوچهری وارد میدان شد و آخرین تعویض این تیم نیز مهدی مهدی‌پور بود که دقیقه ۸۵ جایگزین دیوید ویکروم شد. امیر قلعه‌نویی نیز در دقیقه ۸۵ ایمان باصفا را به میدان فرستاد و محمدمهدی نظری زننده تک گل این بازی را بیرون کشید.

۲ تیم در ادامه این دیدار موقعیتی روی دروازه یکدیگر نداشتند و استقلال در نهایت با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید تا با ۴۱ امتیاز به صدر جدول برسد و بالاتر از پرسپولیس ۴۰ امتیازی قرار بگیرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 36597

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/36597/آسمان-لیگ-دوباره-آبی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir