۰
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۶

انتشار اسامی پزشکان زیرمیزی بگیر فایده ای ندارد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در واکنش به انتشار لیست پزشکان زیرمیزی بگیر، گفت: این اظهارنظر نابخردانه‌ای است که تصور کنیم همه مشکلات نظام سلامت با حمله به جامعه پزشکی حل می‌شود.
انتشار اسامی پزشکان زیرمیزی بگیر فایده ای ندارد
دکتر علیرضا زالی صبح چهارشنبه در نخستین همایش شاغلین رشته های پزشکی که صبح چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: متاسفانه جامعه پزشکی کشور مورد هجمه رسانه‌ای قرار گرفت، اما صلابت و افتخار جامعه پزشکی فزون‌تر از این برخوردهاست.

وی با بیان این مطلب امروز پزشکان ما در محروم‌ترین نقاط کشور مستقر هستند و از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم فروگذاری نمی‌کنند، گفت: مگر می‌شد بدون همت بلند جامعه پزشکی، به کسب رتبه‌ برتر جهانی دست یابیم. این کمال کفران نعمت است که بخواهیم با این جامعه گران سنگ اینگونه برخورد کنیم. همه مردم مرهون همت جامعه پزشکی هستند که در سخت‌ترین شرایط تحریمی کشور ایستادگی کرده‌اند. به جز مقوله دارو که بر مردم فشار آورد، مگر مردم ما از قبل ارائه خدمات بهداشتی و درمانی احساس خطر کردند و کاستی ایجاد شد.

زالی در همین زمینه ادامه داد: پزشکان ما در زمان بروز تحریمها نه تنها کم نگذاشته‌اند، بلکه علاوه بر ارائه خدمت به مردم کشورمان، به بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم کشورهای دیگر از طریق کانالهای رسمی، خدمات فاخر بهداشتی درمانی ارائه دادیم که همه اینها در حالی است که در کشوری چون عراق، با اوج گرفتن مشکلات، شبکه بهداشتی درمانی‌شان متلاشی شد. اما در ایران این اتفاق نیفتاد. آیا این گونه برخوردها کفران نعمت نیست.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با عنوان این مطلب که این اظهارنظر نابخردانه‌ای است که تصور کنیم همه مشکلات نظام سلامت با حمله به جامعه پزشکی حل می‌شود، گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم، گفتمان جبرآمیز با پزشکان تغییر کرده است در حالی که تریبونهای رسمی طی ۸ سال گذشته با هر شکلی جامعه پزشکی را مورد هجمه قرار دادند. اما امروز با همراهی وزیر بهداشت، گفتمان مبتنی بر احترام با جامعه پزشکی در جریان است و برخی از این گفتار ناخرسند هستند.

وی با بیان اینکه با همراهی مجموعه نظام پزشکی، وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی به تدریج آثار خوبی از تغییرات بودجه‌ای در عرصه بهداشت و درمان در حال آشکار شدن است، افزود: پرداختن به موضوعی چون انتشار اسامی پزشکان زیرمیزی‌ بگیر، عقده‌گشایی رسانه‌ای از جامعه پزشکی بود که فایده‌ای هم نمی‌تواند داشته باشد.

زالی به ارائه خدمات بهداشتی درمانی پزشکان در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: امروز این گروه به رغم اینکه ایثارگرانه در حال ارائه خدمت به مردم مناطق محروم هستند، اما باید گفت علت وضعیت نامناسب اقتصادی، حدود ۲۰۰۰ پزشک روستایی ما از مدار ارائه خدمت خارج شدند، زیرا دریافتی بسیار ناچیزی داشته‌اند و شرایط کاری آنها بسیار سخت بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه مردم به خوبی از این موضوع آگاه هستند، افزود: بر اساس آخرین پژوهش میدانی که در کشور انجام شده است، پزشکان هنوز هم محبوب‌ترین اقشار جامعه هستند و محبت آنها در دل مردم حک شده و از شاکله قوی‌ای برخوردار است به گونه‌ای که کارهای سخیف و نابخردانه رسانه‌ای علیه آنها، راهی به جایی نخواهد برد.

زالی با بیان اینکه خوشحالم امروز مفهوم مسئولیت‌پذیری اجتماعی در جامعه پزشکی در حال نهادینه شدن است، گفت: ما امروز بالغ بر ۶۴۰۰ خدمت مختلف را در بهترین شرایط و کیفیت ارائه می‌دهیم که البته ممکن است خطایی نیز در این روند رخ دهد که در این صورت مراجع ذیصلاح به آن رسیدگی می‌کنند. امروز سازمان نظام پزشکی راهبرد خود را حمایت از مردم قرار داده و اینکه بر واقعی شدن تعرفه‌ها تاکید می‌کند، به همین امر باز می‌گردد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به دیدارهای اعضای جامعه پزشکی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ترجیع‌بند فرمایشات ایشان همواره دو نکته بود، نخست قرار گرفتن سلامت در اولویتهای بودجه‌ای کشور و دیگری تقدس جامعه پزشکی. آیا ما در اینگونه موارد به ایشان تاسی می‌کنیم؟

وی تاکید کرد: نظام پزشکی با خودپالایشی،‌ چند نفر معدود خطاکار که تعداد آنها از انگشتان دست فراتر نمی‌رود، از چهره جامعه پزشکی خواهد زدود.
کد مطلب: 36948
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *