۰
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۸

شب زنده دار نیستم که در ورزشگاه چرت بزنم

سرمربی تیم فوتبال استقلال که طی روزهای گذشته جدال لفظی با سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران داشته در تازه‌ترین اظهارات خود پاسخ حرف‌های وی را داد. قلعه‌نویی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: زمانی که تیم ملی بازی داشت من در آمریکا بودم و به خاطر اختلاف ساعتی که وجود داشت زمان بازی با کره در خواب بودم. من آدم شب زنده داری نیستم که فردایش حالم خراب شود و در ورزشگاه چرت بزنم!
شب زنده دار نیستم که در ورزشگاه چرت بزنم
امیر قلعه‌نویی عصر امروز یکشنبه در حاشیه تمرین تیم فوتبال استقلال پاسخ حرف‌های کی‌روش را داد و پیرامون اتفاقات رخ داده گفت: روزی که ایشان تیم ملی را تحویل گرفت ۳ خرداد بود و تیم ملی ۱۴ خرداد با قطر بازی کرد. اگر حافظه ام درست یاری کند همان موقع ۶ بازیکن استقلال درون زمین بود، افکار استقلال هم در زمین بود. روزی که بازی ایران و کره جنوبی بود تا شروع لیگ چند روز فاصله بود؟ ۳۵ روز فاصله بود. حالا سوال من این است پنج هفته ای که ایشان گفتند بازیکنان باید استراحت کنند کجاست؟ ایشان به بازیکنان ۲۰ روز استراحت مطلق داده بود. در این میان به چه کسانی فشار آمد؟ معلوم است که بازیکنان استقلال.

نمی خواهم توهین کنم
امیر قلعه نویی ادامه داد: همین نبودن ملی پوشان باعث شد که ما با ۱۰-۱۱ بازیکن رفتیم اردوی اوکراین. حالا منظور این آقا کدام است ما نمی دانیم. ما نه می خواهیم توهین کنیم نه جدال کنیم، می خواستیم ذهن مردم را روشن کنیم.

بگوید پول را به کدام باشگاه دادند؟
سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه صحبت هایش دو درخواست از کی روش مطرح کرد و گفت: دو درخواست از آقای کی روش دارم که خواهش می کنم آنها را برای من روشن کند. اول اینکه بگوید کدام باشگاه بوده که پول داده است. دوم اینکه بگویند آن پنج هفته ای که گفته بودند کجاست و داستان چه بود؟

کجای حرفم ایراد دارد؟
وی ادامه داد: مطلب دیگری که باید بگویم این است که آقایان از چهار - پنج ماه قبل از اینکه لیگ تمام شود گفتند باید بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار دهند. اگر همان موقع می گفتم بازیکنان در اختیار شما می گذارم دیگر بازیکن برای استقلال و مردم بازی نمی کرد. می گفت ایشان آنقدر لیگ برایش بی ارزش است که بازیکنان را داده به تیم ملی. دوم اینکه انگیزه برای بازیکنان از بین می رفت. اگر می گفتیم نه ایشان حق داشت. همان موقع من گفتم جلسه بگذاریم و یک تصمیم گیری کنیم که هر چه به نفع فوتبال ایران است را انجام دهیم. این حرف کجایش ایراد دارد.

شب بازی با ازبکستان چه اتفاقی افتاد؟
قلعه نویی ادامه داد: تا هفته پیش کارها خیلی خوب پیش می رفت. عزیزی خادم قبل از بازی با ذوب آهن به من زنگ زد گفت بیا به تیم ملی کمک کن. گفتم برای ایران عزیز هر کاری می کنیم. مربی تیم ملی هر کسی باشد باید از او حمایت کنیم. همه چیز عادی بود که دیدم روز جمعه در ورزش و مردم این حرف ها درآمد. خودم شوکه شدم. اگر قرار بود به تیم ملی کمک کنیم پس این حرف ها از کجا آمد. چطور شما دنبال منافع ایران هستید اما ما دنبال منافع شخصی؟ خیلی حرف ها هست که نمی شود زد. مثلا اینکه شب بازی با ازبکستان چه اتفاقی افتاد و کجا رفتن دلار خریدند؟ خیلی چیزها هست که باید بگویم.

قرار بود صحبت مربیان در اتاق باشد
وی ادامه داد: این کارها کم لطفی است. ایشان چند بار آمد گفت مربیان باید در اتاق صحبت کنند و مسائل را به بیرون نکشانند. اما بعد از صعود به جام جهانی اخلاق کی روش عوض شده. قبل از صعود به جام جهانی یک جور دیگر بود. روزی که تیم ملی به لبنان باخت خودم زنگ زدم به آقای کفاشیان. گفتم الان زنگ زده ام که بگویم مصاحبه حمایتی انجام بده. همانطور که وقتی برای اولین بار به اردن در تهران باختیم به دادکان گفتم از تیم ملی حمایت کن و ایشان این کار را کرد و تیم رفت جام جهانی. خودم هم مصاحبه کردم از کی روش حمایت کردم. نمازی آمد سرتمرین ما به نمایندگی از کی روش گفت تنها کسی که اخلاق مربیگری را در ایران پیاده کرده شما بودید.

اردو به خاطر استقلال لغو شد یا عرب ها؟
وی در ادامه صحبت هایش با خبرنگاران که روی حرف هایش به کی روش بود گفت: حتما نرفتن به رونمایی جشن پیراهن هم مقصر امیر قلعه نویی است. این آماری که شما به مردم نشان دادید آمار بازی بود آمار اردو نبود. من خودم سرمربی تیم ملی بود و این رفتارها را متوجه می شوم. طبق قوانین فیفا باید بازیکنان ۷۲ ساعت قبل از بازی در اختیار تیم ملی باشند که ۳۰ ساعت آن در راه هستند و تنها ۴۰ ساعت در اختیار تیم ملی قرار می گیرند. سوال من این است که اردوی آفریقای جنوبی به خاطر استقلال لغو شد یا چند باشگاه عربی؟ این رفتارها ، رفتارهای خوبی نبود آقای کی روش. ایشان خودش همه اش در تعطیلات بوده حالا چرا به خاطر سه تا بازی اردو را لغو می کند؟

شب زنده دار نیستم که در ورزشگاه چرت برنم
وی در پاسخ به این پرسش که کی روش گفته شما بازی تیم ملی برایت مهم نبوده که دیدار با کره جنوبی را ندیده اید گفت: من شب زنده دار نیستم و چرت هم نمی زنم. من همیشه در تهران ۱۱ یا ۱۲ می خوابم و شش صبح بیدار می شوم. آن زمان من آمریکا بودم. نمی دانستم که برای خوابیدن هم باید از ایشان اجازه بگیرم. آن موقع ساعت سه و نیم یا چهار صبح بود و من خواب بودم. من عادت به شب زنده داری ندارم که بعد فردایش بیایم حال خوبی نداشته باشم و بروم در ورزشگاه آن اتفاق بیفتد و چرت بزنم!

افتخارات ایران از پرتغال بیشتر است
قلعه نویی در ادامه صحبت هایش گفت: باید به ایرانی ها احترام بگذاریم. ما بارها در المپیک مدال گرفته ایم و سه بار به جام جهانی رفته ایم. همه اینها با مربی ایرانی بوده است. ایران در مدال های المپیکی از پرتغال جلوتر است. این افتخارات را با مربیان ایرانی آورده ایم. حالا ایشان می خواهد ایرانی ها را تحقیر کند؟ اگر این آقا یک سال است می گوید من ۱۰ سال است داریم می گویم که لیگ ما در سخت افزاری مشکل دارد. باید سخت افزاری مشکل را حل کنیم. شاید اگر فرکی هم از یک کشور اروپایی می آمد همه می گفتند یک مربی نامبروان به فوتبال ایران آمده است.

۱۰ سال است می گویم لیگ ما مشکل دارد
سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: ایران در همه زمینه ها در دنیا حرف برای گفتن دارد. در زمینه پزشکی، هنر و سایر موارد هستند کسانی که در سطح اول جهان افتخار آفرینی کرده اند. خودم ۱۰ سال است می گویم این زمین ها به فوتبال ما لطمه می زند. حالا اگر عدم برنامه ریزی و مدیریت است، دلیل نمی شود که این آقا بیاید هر حرفی دلش می خواهد بزند. متاسفم برای افرادی که کف می زنند و قلم می زنند برای آنهایی که ایران و ایرانی زیر سوال برود. احترام باید دو طرفه باشه. نه اینکه مربی تیم ملی بیاید اسم قلعه نویی را بیاورد. من گفتم باید با هم تعامل کنیم.

اخلاق کی روش ۱۸۰ درجه عوض شده
امیر قلعه نویی ادامه داد: کی روش مربی بزرگ و کارنامه داری است. حالا رفته ای جام جهانی مبارک تو و همه ایرانی ها باشد اما چرا اخلاقت نسبت به قبل عوض شده است. فکر می کنم اخلاق ایشان نسبت به زمانی که تیم ملی به جام جهانی نرفته بود ۱۸۰ درجه عوض شده است.

شفیع دینش را ادا کرد
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که چرا در برنامه ورزش و مردم به شما اجازه صحبت داده نشد گفت: فکر نمی کنم به خاطر کمبود وقت باشد چرا که ۱۷ تا ۱۸ دقیقه زمان باقی مانده بود. ایرادی ندارد به هر حال آقای شفیع هم دین خودش را به کی روش ادا کرد.

نباید علیه فتح الله زاده حرف می زد
وی در مورد صحبت هایی که کی روش در مورد مدیرعامل باشگاه استقلال انجام داده بود گفت: آقای فتح الله زاده برای استقلال خیلی زحمت کشیده و بیش از ۲۰ جام برای این باشگاه آورده است. آیا درست است که بیاییم علیه ایشان صحبت کنیم. همه ایران می خواهند علیه قلعه نویی حمله کنند. من جواب همه را می دهم و کم نمی آورم من بچه نازی آباد هستم و عادت ندارم کم بیاورم. کار قشنگی نیست علیه فتح الله‌زاده حرف بزند.
کد مطلب: 37052
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *