۰
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۹

همه آنچه علاقمندان به فوتبال باید در مورد خرید بلیت بازی‌های ایران بدانند

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال آخرین وضعیت بلیت های مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل را تشریح و نکات لازم برای علاقمندان به فوتبال را یادآور شد.
همه آنچه علاقمندان به فوتبال باید در مورد خرید بلیت بازی‌های ایران بدانند
محمد درخشان در نشست خبری که عصر امروز شنبه در محل روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد، در مورد دلیل برگزاری این کنفرانس گفت: علت اینکه امروز این کنفرانس را برگزار کردیم این بود که می خواستیم بلیت فروشی جام جهانی بی حاشیه به کار خود ادامه می دهد و در دو یا سه روز آینده کسانی که میخواهند بلیط بخرند، هر چه زودتر اقدام کنند.

وی گفت: فیفا سیستم بلیت فروشی را در جهت حفظ منافع مردم تنظیم و از روش‌های نامطلوب پرهیز کرده است. فیفا سهمیه ۸ درصدی از بلیت‌های مسابقه‌های تیم ایران در جام جهانی را به ما اختصاص داده است که سهمیه بازی ایران و نیجریه ۱۸۴۰ بلیت، ایران و آژانتین ۳۲۹۲ بلیت و ایران و بوسنی ۲۸۴۸ بلیت است. ۷۰۰ بلیت هم سهم خانواده فوتبال است که به فدراسیون تعلق گرفته و فدراسیون نیز آن را میان خانواده فوتبال که ممکن است باشگاه‌ها و یا پیشکسوتان باشند توزیع می کند.

وی با بیان اینکه بلیت‌های جام جهانی در سه درجه یک، دو و سه ارائه شده است، گفت: مشکلی که ایرانی‌ها برای خرید بلیت‌های جام جهانی داشتند عمدتا نداشتن کارت ارزی بین‌المللی و یا عدم دسترسی به ترانسفر بانکی بود که با مکاتباتی که ما با فیفا داشتیم آن‌ها پذیرفتند دریافت پول بلیت به صورت حساب بانکی در ایران صورت بگیرد.

درخشان با تاکید بر اینکه آخرین مهلت رزرو بلیت بازی‌های تیم ایران دوشنبه (۲۱ بهمن) ساعت ۱۲ ظهر به پایان می‌رسد گفت: این مهلت تمام شده بود و ما درخواست تمدید ۱۰ روزه کردیم اما فیفا تنها با سه روز آن موافقت کرد و پایان این روز هم دوشنبه ۲۱ بهمن ماه است. بنابراین از مردم انتظار داریم در زمان باقی مانده هرچه سریع‌تر اقدام به رزرو بلیت کنند. آن‌ها باید با مراجعه به سایت فدراسیون فرم‌هایی را دریافت کرده و پس از پر کردن آن‌ها به آدرس مشخصی ایمیل کنند. بی‌تردید با پایان یافتن این فرصت طلایی در صورتی که تقاضا بیش از عرضه باشد، بلیت‌ها قرعه‌کشی می‌شود. در زمان قرعه‌کشی شانس رسیدن بلیت به علاقه‌مندان یک به هزار می‌شود در حالی که در زمان فعلی به صورت ۱۰۰ درصد شانس برای دریافت بلیت وجود دارد و همچنان بلیت هم موجود است.

سرادر درخشان در تشریح نوع بلیت‌های سهمیه ۸ درصدی ایران و میزان ثبت‌نام‌ها گفت: برای بازی ایران و نیجریه سهمیه بلیت درجه یک ۱۰۰ قطعه است اما ۷۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند اما سهمیه بلیت درجه ۲ ، ۴۳۹ بوده که تنها ۱۰۹ نفر ثبت نام کرده‌اند. که این یعنی شانس افراد تنها برای این بخش یک هفتم است.سهمیه بلیت درجه ۳ این بازی هم ۱۳۰۵ بلیت است که ۱۴۴ نفر ثبت نام کرده‌اند. برای بازی آرژانتین ۱۰۰ بلیت درجه یک سهمیه داریم که ۹۴۰ نفر ثبت نام کرده‌اند. ۷۹۸ بلیت درجه دو داریم که ۱۶۲ نفر ثبت نام کرده‌اند و ۲۳۹۴ بلیت درجه سه داریم که ۲۵۴ نفر ثبت نام کرده‌اند. همین طور برای بازی با بوسنی سهمیه بلیت درجه یک ۱۰۰ عدد است که ۶۵۰ نفر ثبت نام کرده‌اند. سهمیه بلیت درجه دو ۶۶۲ عدد است که ۹۷ نفر ثبت نام کردند و سهمیه بلیت درجه سه ۱۹۸۶ عدد است که ۱۴۰ نفر ثبت نام کرده‌اند بنابراین برای اختصاص بلیت‌هایی که افراد بیشتری ثبت نام کرده‌اند قرعه‌کشی صورت می‌گیرد. البته ما سیستمی را تعیین کرده‌ایم که کسانی که به آن‌ها بلیت درجه یک نمی‌رسد به طور اتوماتیک بتوانند بلیت درجه دو یا درجه سه دریافت کنند.

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در خصوص قیمت بلیت‌ها گفت: در خصوص قیمت‌ها هیچ کسی نمی‌تواند دست ببرد چون فیفا روی این موضوع نظارت کاملی دارد و قیمت بلیت‌ها طبق اعلام فیفا به فروش می‌رسد.قیمت بلیت فینال جام‌جهانی نیز به ترتیب درجه‌بندی ۱۰۸۹ دلار، ۷۲۶ دلار و ۴۸۴ دلار است.

درخشان ادامه داد: گزارشی که فیفا به صورت روزانه به ما می‌دهد این موضوع را نشان می‌دهد و تا به حال ۴ نفر برای دیدار رده‌بندی و ۱۳ نفر ایرانی برای فینال ثبت‌نام کردند. برای مرحله یک‌هشتم نهایی نیز تا به حال ۷۰ بلیت توسط ایرانی‌ها ثبت‌نام شده است.

وی گفت: ۷۰۰ بلیت خانواده فوتبال به چه کسانی تعلق می‌گیرد که در این خصوص هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه خواهد داد و تصمیم‌گیری می‌کند. بر همین اساس فیفا از ۲۴ اسفند ماه چاپ بلیت ها را شروع می کند و این درحالی است که برخی آژانس ها اعلام کرده اند بلیت دارند!

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال ادامه داد: در خصوص شرکت‌هایی که برای بلیت جام‌جهانی تبلیغ می‌کنند که با قرعه‌کشی تماشاگران را به برزیل می‌فرستند، دو دسته‌ هستند که یکسری از آنها اسپانسر فیفا بوده و سهمیه دارند اما تبلیغات سایر شرکت‌‌ها فقط جنبه تبلیغاتی دارد و شاید تنها هزینه سفر به جام‌جهانی را پرداخت کنند.

درخشان در ادامه بیان کرد: بلیت‌ها به نام افراد چاپ می‌شود اما ما نمی‌دانیم که در برزیل بلیت‌ها چگونه کنترل خواهد شد، ضمن اینکه فیفا تاکید کرده که فروش بلیت در بازار سیاه جرم بزرگی است و ما امیدواریم از این اتفاق نیفتد. در خصوص بلیت‌های مرحله بعد هم باید بگویم اگر ما به مرحله بعدی نرویم بلیت‌های خریداری شده به صورت اتوماتیک باطل می‌شود و پول این بلیت‌ها به شکل‌های مختلف به افراد بازخواهد گشت.

وی در پایان گفت: هزینه بلیت ها ۹ اسفند ماه پرداخت می شود و روز ۱۰ اسفند ماه نیز صندلی ها مشخص خواهد شد. همانطور که قبلا هم اشاره کردم ۲۴ اسفندماه نیز بلیط ها قابلیت چاپ دارد و در اردیبهشت ماه بلیت ها توزیع خواهد شد.صدور بلیت ها به منطله صدور ویزا نیست و باید هر فردی ویزا داشته باشد. طبق قانون فیفا یک تور گردان رسمی معرفی می کنیم و از مردم عزیز میخواهم که فریب افرادی که اعلام می کنند بلیت های جام جهانی را دارند، نخورند.در حال حاضر فدراسیون فوتبال با هیچ ارگان و یا سازمان و شرکتی قرار نداشته است. البته وظیفه اول اقدام به رزرو کردن بلیت است که باید هرچه زودتر در مهلتی که من اعلام کردم انجام شود وگرنه ممکن است مردم به مشکل بخورند.
کد مطلب: 37152
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *