۰
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۸

اجرای بزرگترین پروژه زیست محیطی در صنعت سلولوزی کشور

مدیرعامل شرکت صنایع کاغذی گفت: با جوهرزدایی 150 تن کاغذ باطله در روز و وارد کردن آن به چرخه تولید مواد اولیه محصولات کاغذی بهداشتی، ضمن تامین 35 درصد نیازها به این محصولات ، خسارات زیست محیطی صنعت سلولوزی به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.
اجرای بزرگترین پروژه زیست محیطی در صنعت سلولوزی کشور
مهرداد همتی در هم اندیشی فعالان صنعت سلولوزی کشور که با حضور مدیران، کارشناسان و فعالان دانشگاهی این صنعت در محل تالار پاسارگاد تهران برگزار شد، با اشاره به پروژه تحقیقاتی در دست اجرا جهت تبدیل ضایعات جوهر حاصل از کاغذ باطله به محصولات مورد استفاده در ساختمان سازی صنعتی افزود: با اتمام این پروژه امکان بهره برداری از ضایعات جوهر که معادل ۳۰ تن در روز است، به مصالح ساختمانی جدید فراهم خواهد شد.

وی، به رشد صعودی مصرف محصولات کاغذی بهداشتی در کشور از ۴۰ هزار تن در سال ۸۵ به بیش از ۱۰۰ هزار تن در سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: این موضوع نشان دهنده توجه بیشتر مردم به ضرورت های بهداشت فردی است.

همتی تصریح کرد: این موضوع در صورت اعمال مدیریت صحیح و بهره برداری مناسب از منابع داخلی می تواند فرصت اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی محسوب شده و بازارهای جدیدی را برای این صنعت راهبردی فراهم کند.

وی گفت: برای تولید ۲۰ هزار تن تیشو که ماده اولیه تولید محصولات بهداشتی کاغذی است باید ۳۴۰ هزار اصله درخت قطع شود و جلوگیری از این فاجعه زیست محیطی صرفا با توسعه صنعت بازیافت میسر است.

مدیر عامل شرکت صنایع کاغذی با اشاره به روند رشد مصرف تا سال ۱۳۹۵ ، نیاز بازار کشور طی سه سال آینده را ۱۲۲هزار تن پیش بینی کرد و افزود: برای پاسخگویی به این نیاز و جذب حداکثری آن از سوی صنایع سلولوزی داخلی توجه به افزایش بهره وری در تولید،ارتقاء فناوری ، متعادل سازی بازار، اجتناب از رقابتهای مخرب و مکانیزه کردن فرآیند بازیافت از الزامات غیر قابل اجتناب می باشد.

مدیرعامل هولدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم ضمن برشمردن مزایای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی صنایع سلولوزی ضرورت فعال شدن بازار سرمایه در این بخش را مورد تاکید قرار داد.

محمود شیری اظهار داشت: ایجاد هماهنگی در فرآیند تولید و توزیع وکاهش واسطه گری می تواند ضمن منطقی نمودن قیمتها ،سهم بیشتری از بازار داخلی را در اختیار صنعتگران بومی قرار دهد.

وی با اشاره به کیفیت و قیمت محصولات سلولوزی تولید داخل ، جذب سهم قابل توجه از بازار کشورهای همسایه را کاملا دست یافتنی عنوان کرد و افزود: شرکت شستا به عنوان اصلی ترین تولید کننده در صنعت سلولوزی آماده همکاری و مشارکت با بخش خصوصی کشور برای توسعه این صنعت در داخل و ورود موثر به بازار های خارجی است.

در ادامه این نشست نمایندگان انجمن سلولوزی ایران نیز با ارایه دیدگاه های خود در زمینه ضرورت حمایت های مالی دولت، مدیریت تولید و بازار، چالش های افزایش تولید و فرایندهای بازیافت را مورد بررسی قرار دادند.

کد مطلب: 37168
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *