۰
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۵

بودجه 793هزار میلیارد تومانی سال 93 تصویب شد

بررسی بخش های درآمدی و هزینه ای لایحه بودجه سال 1393 پایان یافت و بودجه 793هزار میلیارد تومانی با رای موافق 166 نماینده مجلس به تصویب رسید.
بودجه 793هزار میلیارد تومانی سال 93 تصویب شد
در جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی ماده واحده لایحه ۱۳۹۳ به رای نمایندگان گذاشته شد و با ۱۶۶ رای موافق، ۲۵ رای مخالف، ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ رای نمایندگان حاضر در مجلس به تصویب رسید. ۳۰ نماینده حاضر در مجلس نیز در این رای گیری شرکت نکردند.

بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۷ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال و از حیث مصارف بالغ بر ۷ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۹۳۰ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال به شرح زیر است:

الف- منابع بودجه عمومی دولت از حیث درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۸۴ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال شامل: ۱- منابع عمومی بالغ بر ۲ میلیون و یکصد هزار و ۶۵۹ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال. ۲- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه و موسسات دولتی بالغ بر ۲۳۸ هزار و ۴۲۵ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال.

ب- بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر ۵ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال و از حیث هزینه ها و سار پرداخت ها بالغ بر ۵ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال.

به گزارش مهر ، بودجه ارائه شده از سوی دولت حدود ۷ میلیون و ۹۳۰ هزار میلیارد ریال بود که در مجلس یکصد هزار میلیارد ریال افزایش یافت .
کد مطلب: 37198
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *