۰
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۰

تاکید 104 نماینده کنگره آمریکا بر جلوگیری از تحریم های بیشتر علیه ایران

بیش از 100 نماینده دمکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا طی نامه ای از "باراک اوباما" خواستند از تصویب تحریم های جدید علیه ایران جلوگیری کند.
تاکید 104 نماینده کنگره آمریکا بر جلوگیری از تحریم های بیشتر علیه ایران
به نقل از هافینگتون پست، گروهی متشکل از ۱۰۴ نماینده کنگره آمریکا شب گذشته با امضای نامه ای از دولت این کشور خواستند بر مفاد توافقنامه موقت با ایران پایبند باشد. در این نامه آمده است: ما متوجه هستیم که تضمینی برای موفقیت این توافق وجود ندارد و اگر مذاکرات متوقف شود و یا ایران به تعهدات خود عمل نکند کنگره باید واکنش نشان داده و تحریم های بیشتری را وضع کند.

در ادامه نمایندگان کنگره تاکید کرده اند: با این حال در حال حاضر ما بر این باوریم که کنگره باید به دیپلماسی فرصت بدهد. از این رو باید از هر گونه تصمیم یا قطعنامه ای که ائتلاف بین المللی ما را درهم بشکند و یا بدتر از آن به اعتبار ما در مذاکرات آتی لطمه وارد کند و توافق نهایی را به خطر اندازد، جلوگیری شود.

این اقدام در واکنش به تلاش برخی از نمایندگان کنگره برای ارائه طرح تحریم های جدید علیه ایران انجام می گیرد. در ماه جولای نیز طرح مشابهی از سوی کنگره مورد تصویب قرار گرفت.

بر این اساس "لوید داجت" نماینده تگزاس و "دیوید پرایس" نماینده کارولینای شمالی از جمله جمع آوری کنندگان امضا برای این نامه بوده اند. این نامه همچنین به امضای چهار نماینده جمهوریخواه از جمله "جان دانکن"، "ریچارد هانا"، "والتر جونز" و "توماس مسی" رسیده است. "جیم کلایبرن"، "نانسی پلوسی"، "استنی هویر" و "خاویر بکرا" نیز از جمله امضا کنندگان صاحب نام در میان دمکرات ها هستند.

گفتنی است روز گذشته "باراک اوباما" در دیدار با همتای فرانسوی خود گفت تحریمهای موجود علیه ایران همچنان به قوت خود باقی است و ناقضان این تحریم ها مجازات خواهند شد.
کد مطلب: 37257
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *