۰
پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۵

همایش تحجر و اسلام آمریکایی در مشهد برگزار شد

همایش تحجر و اسلام آمریکایی با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس به همت سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد برگزار شد.
همایش تحجر و اسلام آمریکایی در مشهد برگزار شد
همایش تحجر و اسلام آمریکایی در آستانه سوم اسفند ماه که مصادف است با پیام تاریخی و مهم امام خمینی(ره) به طلاب و روحانیون سراسر کشور صبح امروز در سازمان تبلیغات اسلامی مشهد مقدس با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی برگزار شد.

بنابر این گزارش، منشور روحانیت از مهمترین پیام های معمار کبیر انقلاب اسلامی به حوزه های علمیه است که به منشور روحانیت معروف گردیده که در آن علاوه بر تجلیل از علمای راستین و نقش آنان در اعتلای پرچم دین و خدمات حوزه‌های علمیه، آسیب ها و چالش های فراروی حوزه به خوبی ترسیم گردیده است.

این پیام در آخرین سال عمر مبارک حضرت امام خمینی(ره) و سه ماه قبل از ارتحال ملکوتی ایشان صادر گردید که مبین نگرانی فوق العاده ایشان نسبت به آسیب ها و چالش‌های فراروی حوزه علمیه است.

قسمت عمده این پیام مربوط به انجمن حجتیه ای است که در سال ۱۳۶۲ در پی سخنرانی حضرت امام(ره) در روز عید فطر با پیام موسس آن شیخ محمود حلبی تعطیل گردید و پس از گذشت پنج سال حضرت امام(ره) در این پیام فرمودند: «طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدس‌مآبی و دین‌فروشی عوض شده است.»

امام خمینی(ره) نیز در پیام شدید الحنی در خرداد همان سال خطاب به فقهای شورای نگهبان فرمودند: «حواستان را جمع کنید که نکند یک مرتبه متوجه شوید انجمن حجتیه همه چیزتان را نابود کرده است.»
کد مطلب: 37428
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *