۰
پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۷

برق ایران عضو باشگاه صد تایی‌های جهان می‌شود

معاون وزير نيرو با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید برق ایران به بیش از 100 هزار مگاوات، اعلام کرد: با مشارکت بانک توسعه اسلامی و سایر بانک‌ها باید حدود 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری در شبکه تولید، انتقال و توزیع برق کشور انجام شود.
برق ایران عضو باشگاه صد تایی‌های جهان می‌شود
هوشنگ فلاحتيان در جمع مدیران صنعت برق با اشاره به جایگاه صنعت برق ایران در جمع صنایع پیشرفته برق جهان، گفت: هم اکنون ظرفیت تولید برق ایران به ۷۰ هزار مگاوات رسیده که پیش بینی می‌شود ظرفیت تولید برق تا هفت سال آینده به حدود ۱۰۰ هزار مگاوات افزایش یابد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه همزمان با برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید برق سالانه حدود ۱.۵ میلیون مشترک جدید هم به جمع مصرف کنندگان انرژی کشور افزوده می شوند، خواستار مشارکت بیشتر بانك توسعه اسلامي در طرح های صنعت برق کشور شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه برای افزایش ظرفیت تولید برق به ۱۰۰ هزار مگاوات نیاز به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در شبکه تولید، انتقال و توزیع برق است، اظهار داشت: در شرایط فعلی شبکه برق ايران به همه كشورهاي همسایه همچون عراق، پاكستان، افغانستان، تركمنستان و ارمنستان متصل است و وظيفه رفع نيازهاي بخشي از كشورهاي همسايه را برعهده دارد.

وي با بيان اينكه هر سال ۷.۸ درصد رشد مصرف برق در كشور وجود دارد، تبیین کرد: برنامه ريزي‌هايي انجام گرفته است که با همكاري بانك توسعه اسلامي بخشي از نيازهاي اعتباري پروژه ها تامين شود.

فلاحتیان عملكرد صنعت برق كشور در ارتباط با پروژه های برخوردار از تسهیلات بانك توسعه اسلامي را مناسب ارزيابي كرد و گفت: ساختار شركت هاي وابسته به وزارت نيرو به گونه اي است كه به راحتي مي توانند تسهيلات تخصيص يافته از بانك را جذب كنند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تشريح افق آينده برق ايران، خاطرنشان کرد: دانش برق و شركت‌هاي فعال ايراني اين قابليت را دارند كه در صورت برخورداری از تسهيلات، در كوتاه ترين زمان طرح‌ها را اجرا كنند.
کد مطلب: 37433
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *