۰
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۰

4800 میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج و نیازمند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تشریح آخرین مصوبات مجلس برای افزایش اعتبارات حوزه سلامت کشور در سال آینده پرداخت و گفت: اگر دولت همه مصوبات را اجرا کند، گشایش بزرگی در ارائه خدمات سلامت به مردم اتفاق خواهد افتاد.
4800 میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج و نیازمند
دکتر مسعود پزشکیان، در حاشیه دومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران که در سالن اجلاس سران برگزار می شود، افزود: سهم سلامت از بودجه سال آینده از ۱۲ درصد به حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: علاوه بر آن ۳ هزار میلیارد تومان نیز از اعتبار مالیات بر ارزش افزوده نیز قرار است برای پوشش بیمه‌ای و کمک به سلامت ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کسانی که فقیر هستند و درحاشیه شهرها زندگی می‌کنند، اختصاص یابد.

پزشکیان افزود: همچنین ۴۸۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها برای کمک به بیماران صعب العلاج و نیازمند در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد که اگر دولت همه این موارد را اجرا کند، گشایش بزرگی برای تأمین خدمات سلامت به مردم به خصوص پاسخگویی به نیازمندان و فقرا خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ما در مجلس خودمان را مکلف می‌دانیم که اجرای این موارد را پیگیری و بر آن نظارت کنیم. متأسفانه در دولت گذشته مصوباتی شبیه این موارد را داشتیم اما دولت قبلی خودش را پایبند به قانون نمی‌دانست.

وزیر بهداشت دولت هشتم افزود: در دولت قبل ۲۶ هزار میلیارد تومان از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها درآمد ایجاد شده بود اما دولت ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم می‌داد، یعنی دیگر پولی نمی‌ماند که به جای دیگری برسد.

پزشکیان گفت: اما در دولت جدید مسئولان تعهد کرده‌اند که به قانون پایبند باشند، دلیلی ندارد افرادی که درآمد بالای ۵ میلیون یا ۱۰ میلیون تومان دارند، از یارانه‌ها استفاده کنند، هدفمندی یارانه ها یعنی اینکه از افرادی مثل من که توان و پول دارم بگیرند و به افرادی که نیازمند و گرفتار هستند بدهند. نه اینکه دولت بیاند به من که گرفتار نیستم یارانه بدهد.

وی افزود: اگر دولت می‌خواهد، هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند باید دست کسانی را بگیرد که در این سرزمین و مملکت زندگی می‌کنند اما آدمی ندارند که از حقشان دفاع کند. نباید این طور باشد که فقط آدمهایی را ببینیم که پول و شهرت دارند و قدرت و توان این را دارند که حقشان را بگیرند، آنها خودشان خود به خود دیده می‌شوند.

پزشکیان در پاسخ به این پرسش که برخورد با پزشکان متخلف چگونه باید باشد، گفت:‌ طبق قانون هر کسی خلاف کرد باید با او برخورد شود. آیا این درست است، از کسانی که قدرت پرداخت ندارند، این طوری پول بگیریم. که کسانی دار و ندارشان را می فروشند تا برای خدمت یک پزشک که چند دقیقه طول می‌کشد، هزینه کنند، آیا این درست است که همه ما این طوری خلاف می‌کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به انتشار اسامی پزشکان زیرمیزی بگیر، اظهارداشت: چرا باید در این سیستم کسی که می‌خواهد درست کار کند باید محکوم باشد و از افرادی که تخلف می کنند، دفاع می شود.
کد مطلب: 37551
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *